Dieta - co jeść na śniadanie



Moja dieta zmienia zdecydowanie moje nawyki żywieniowe. 
( Zajrzyj do Dieta cud)

Jej podstawą jest 5 posiłków o regularnych porach. I o ile kiedyś udawało mi się nie zjadać  śniadania w weekend, to teraz nawet jakbym chciała, to organizm mi na to nie pozwala. Domaga się swojego, wyraźnie dając mi do zrozumienia, że nadeszła jego pora. 
I choć nadal nie jestem w stanie zjeść go zaraz po wstaniu z łóżka, to godz. 8.30 dnia pracy, to maksimum jakie jestem w stanie wytrzymać. 

Co zatem jeść na diecie na śniadanie, żeby było smacznie i do zabrania do pracy?

Oto moje sprawdzone propozycje:


I. OWSIANKA 

Nie mam tu na myśli rozgotowanych płatków na mleku czy wodzie, tylko smaczne, kolorowe danie kuszące wyglądem i smakiem. 
 


Do tego dania używam płatków owsianych górskich, ponieważ nie trzeba ich gotować. Zalewam je ciepłym mlekiem, odczekuję, żeby lekko napęczniały i zaczynam szaleć :
płatki migdałowe, ziarna słonecznika, żurawina, skórka pomarańczowa, ulubione owoce (najczęściej sycący banan, brzoskwinia, nektarynka, borówki, maliny, wiśnie czy truskawki. 
 

Często używam mrożonych owoców, których porcję zostawiam na noc w lodówce do rozmrożenia na rano.
Zdrowe, sycące węglowodany z dodatkiem solidnej porcji witamin i minerałów. Pycha!



II. PIECZONA OWSIANKA

To wersja owsianki, którą lubię szczególnie w chłodniejsze dni. Wyglądem przypomina smakowite ciastko, więc jest dodatkowa zachęta do jej zrobienia. 
Może nam też zastąpić deser w ciągu dnia, jeśli zrobimy ją w słodszej wersji lub posypiemy cukrem pudrem. 
  


 Składniki na wersję podstawową:

1 kubek płatków owsianych,

1/2 kubka jogurtu,
1/2 kubka mleka,
1 jajko,
1 łyżka cukru, miodu lub słodzika.

Dodatki stosujemy wedle uznania. Można poprzestać na wersji podstawowej, dodać np. cynamon czy inną przyprawę. Ja zajadam z malinami, truskawkami albo pokrojonym jabłuszkiem i przyprawą do szarlotki.
Pieczemy w kokilkach, 20 minut w piekarniku w 180 stopniach.



III. Pasta z awokado

Pokochałam owoc awokado, który jest nieocenionym źródłem zdrowia i urody. Sam w sobie bez smaku, zyskuje z odpowiednimi dodatkami.
Stosuję go jako pastę do pieczywa. Z dodatkiem czosnku, soli i pieprzu to wersja podstawowa, którą lubię najbardziej.

 
Dla urozmaicenia dodaję posiekaną rzodkiewkę, szczypiorek, świeżego ogórka, jajko czy pomidorka.
Do takiego śniadania uśmiechają się nawet oczy :-) 




Podoba się Wam moje śniadaniowe menu? 
A co Wy zajadacie na poranny posiłek? 

59 komentarzy:

  1. Najczęściej owsiankę z dodatkami, podobnie jak u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie jestem po :-) Najadłam się po pachy :-)

      Usuń
  2. Owsianka to coś co mnie przeraża - mam do niej uraz od dzieciństwa. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka rozgotowana na mleku czy wodzie, to oczywiste, że jest zmorą dzieciństwa :-)

      Usuń
    2. Podobnie mam z płatkami kukurydzianymi z mlekiem. Zapach tych 2 zmieszanych ze sobą produktów przyprawia mnie prawie do wymiotów, nie wiem z czego to wynika, bo osobno nie są problemem. Lubię mleko, lubię płatki zwłaszcza z jogurtem. Ale to pierwsze zestawienie zdecydowanie odpada. ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam owsiankę.Zwykle jadam ją z jogurtem i miodem. Czasem dodaję owoce. Twoje propozycje wyglądają bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię jak płatki napęcznieją od mleka i można je zjeść na ciepło.

      Usuń
  4. Bardzo, już jutro rano wypróbuję twój przepis na pieczoną owsiankę. :) Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, daj znać czy Ci smakuje.

      Usuń
  5. Zaciekawił mnie przepis na pieczoną owsiankę. Zjadłabym też pastę z awokado, ale nie potrafię wybrać właściwie dojrzałego. Po dwóch nieudanych próbach poddałam się. Ja na śniadanie ze zdrowych dań jadam kasze jaglaną z jabłkiem, rodzynkami, miodem i cynamonem - pychotka. Zdjęcia Twoich śniadanek wyglądają smakowicie : )

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba się. Kocham awokado. Takie śniadanie sobie właśnie przygotuję. Narobiłaś mi smaku. Ta owsianka pieczona również mnie kusi. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię rano owsiankę.:)
    Ciekawe propozycje.
    Nie ma mnie w blogosferze jeszcze, moje zdrowie kiepsko ostatnio...:(
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności:) Do awokado nadal się przekonuję, ale owsianki mam rozpracowane. Szykowałam już mnóstwo wersji, zasłaniając owsiany spód kolorowymi dodatkami, dzieci dają się nabierać:) Owoce, orzechy, mini kawałki gorzkiej czekolady, musy, i tak dalej. Bez śniadania nie wychodzimy z domu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobają mi się bo ja owsiankę bardzo lubię pod każdą postacią:)nawet tą gotowaną na mleku,tylko dodaję do niej żurawinę,pestki dyni i orzechy:))Awokado to moje must have:)w sklepach są albo już prawie gnijące albo twarde jak kamień,ale ja właśnie takie kupuję,w domu zawijam w gazetę i odkładam w cieple na parę dni,potem rozgniatam widelcem dodaję sok z cytryny,sól pieprz,szalotkę i czosnek:))czasem dodaję pomidor,ale sam miąższ bez pestek,albo robię awokado z jajkiem na twardo:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Prezentacja doskonała :-) Moje śniadanie zawsze jest na słono,unikam cukru rano.Awokado uwielbiam, zwłaszcza z wędzonym łososiem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie propozycje są wyśmienite, zdrowe i pożywne. Bardzo podoba mi się pomysł z zapiekaną owsianką :)
    Miłego weekendu !

    OdpowiedzUsuń
  12. Inspirujesz! :) Rzadko jem owsianki i podobne rzeczy, a śmieszne jest to, że bardzo je lubię. Pora zmienić nieco w diecie i podejść do sprawy na poważnie. :D
    Nie mogę sobie przypomnieć niestety z czym sama robiłam kiedyś pastę z awokado, a kurczę nawet fajna mi wyszła. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię owsiankę z takimi owocowymi dodatkami. Co roku, po urlopie obiecuję sobie takie śniadanka do pracy, ale zazwyczaj zapał mi szybko mija;-) Ciekawe jak będzie w tym roku:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawe przepisy, a pasta z awokado bardzo mnie zaintrygowała:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam owsiankę, ale nie jadłam jej jeszcze na ciepło. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z Twoich propozycji jedynie mogę zjeść pastę z awokado. W moim przypadku wszystkie potrawy z mlekiem odpadają. Na marginesie napiszę, że po odstawieniu cukru schudłam prawie od razu 3 kg.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszności! Ja rano nie mam czasu na takie śniadanie, jem dopiero w pracy więc zazwyczaj kanapki. Tylko w weekendy mogę poszaleć.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Stwierdzam, że zdecydowanie jadam za mało owsianki!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię owsiankę ale nigdy nie jadłam pieczonej. Muszę spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam owsiankę, latem zwłaszcza tę lodówkową, i pastę z awokado :) Bardzo moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam pastę z awokado, jest uniwersalna i na kanapki i mniej zdrowo do naczosów.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdjęcia same w sobie są apetyczne! Jutrzejsze śniadanie będzie z pewnością zaczerpnięte z tego wpisu!

    Pozdrawiam,
    EM
    https://wedlugem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wg mnie jedyną dietą cud jest tzw. NŻD :) Propozycje na śniadania są warte włączenia ich do codziennego jadłospisu. Najbardziej miałabym ochotę na owsiankę z dodatkami. Lubię też samą, bez żadnych owoców.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię śniadania na ciepło. Nigdy nie próbowałam piec owsianki. To musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdrowo i pysznie. Bardzo dobre pomysły na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Pysznie i bezmięsnie :) owsianka i awokado mniam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Chciałam nauczyć się jeść awokado, bo wiem, jakie ma wspaniałe właściwości, ale spróbowałam na samo i nie przekonałam się. Właśnie chyba sprawiłaś, że jutro idę kupić składniki na Twoją pastę :O wygląda po prostu przepysznie! <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Genialne przepisy. Łatwe, proste i są podstawą wszystkiego co w odżywianiu ważne. Żałuję jedynie, że samą siebie nie potrafię przekonać do jedzenia awokado.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pyszności nam tu proponujesz :). Chętnie skorzystam z przepisów :).

    Ja bardzo lubię jeść na śniadanie granolę czyli sama sobie robię płatki owsiane z różnymi dodatkami zapiekam i wcinam z jogurtami i owocami :).

    OdpowiedzUsuń
  30. Moje menu śniadaniowe zamyka się zazwyczaj na kanapkach bądź na jajecznicy. Chociaż na tej drugiej nie zbyt często. Uwielbiam też wszelakie płatki śniadaniowe. Zostało mi coś jeszcze z dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy jeszcze nie jadłam pieczonej owsianki! Muszę sprawdzić, jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  32. ja z reguły jem jakieś kanapki, ale staram się je jak najbardziej urozmaicać. W weekendy często jajecznica w wykonaniu mojego męża :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Pyszna dieta, pyszne śniadanie :-)
    Podoba mi się , jem podobnie...
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetne propozycje, które mogą urozmaicić nieco dietetyczne śniadania bliskiej mi osobie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Śniadanie, coś co u mnie kuleję. Jednak wiem, że to najważniejszy posiłek i staram się to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  36. No i jestem głodna! A do śniadania jeszcze bardzo dlugo!!! Świetne propozycje! Uwielbiam avocado:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Do owsianej jeszcze się nie przekonałam, ale awokado w postaci pasaty do pieczywa uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja jestem uzalezniona od owsianki! Ale takiej pieczonej nie znam- chętnie przetestuje :)

    OdpowiedzUsuń
  39. ale to wszystko pysznie wygląda, aż głodna się zrobiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Chciałabym zacząć jeść na śniadanie owsiankę zamiast kanapek, ale zazwyczaj nie mam czasu na jej przygotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękne i wspaniałe pomysły na pyszne sniadanie- skorzystam na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Muszę przyznać,że bardzo smacznie wygląda Twoje potrawy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często jadam owsianki. Zazwyczaj robię je sama. Jednak zapiekanej nigdy nie jadłam. wyglądają snakowicie

      Usuń
  43. Apetyczne pomysły! W sam raz na jutrzejsze śniadanko.. któryś przepis na pewno wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja najczęściej na śniadanie jem jogurt naturalny z płatkami owsianymi, bananem i ziarnem wszelakim, jakie mi w łapy wpadnie :).
    Bardzo też lubię pastę z awokado z jajkiem, szczypiorkiem i rzodkiewką.
    No i mój super hiper multiwitaminowy omlet z płatków owsianych, jajka, banana, ziaren, orzechów i suszonych owoców, ze szczyptą kakao i cynamonu. Zblendowane smażę na patelni :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam takie jedzenie ...nie traktuje je jako dieta. Należy w głowie poprzestawiać wszystko i taktować to jako zdrowe dające energie jedzenie a nie dieta :) wszystko od głowy się zaczyna ...pościk sobie zapisze u mnie na blogu na pasku bocznym abym zawsze miała zapisane przepisy :)poproszę o kolejne

    OdpowiedzUsuń
  46. Super! Lubię kiedy jedzonko oprócz smaku ma jeszcze taki wspaniały wygląd jak Twoje menu śniadaniowe:D U mnie na śniadanie głównie owoce, na drugie może już być taka pasta z awokado - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  47. Lubię pastę z awokado, lubię też i stosuję pierwszy przepis z różnymi dodatkami, ale najbardziej smakuje mi zimą. Zaciekawiła mnie pieczona owsianka ! Tego jeszcze nie robiłam i już wiem, że muszę spróbować. Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja na śniadanie czasami mam tylko kawę albo jakiś owoc - bo wstaję bardzo wcześnie i zwyczajnie nie jestem o tej porze głodna. Natomiast potem budzi się mój synek - i najczęściej tak mnie absornują różne nasze wspólne i domowe zajęcia, że konkretny posiłek jem dopiero popołudniu.

    OdpowiedzUsuń
  49. Mnie zaintrygowała owsianka pieczona!
    Bardzo jestem ciekawa jej smaku .

    OdpowiedzUsuń
  50. Te owsianki wyglądają smakowicie, muszę się do nich przekonać.

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger