Wyzwanie świąteczne


Dawno, dawno temu...
Kiedy byłam jeszcze panienką, moja starsza koleżanka z pracy witała wrzesień słowami: "zobaczycie już niedługo będą święta".
Wtedy liczyłam szybko na palcach te ponad trzy miesiące do Wigilii i wydawało mi się to stwierdzenie grubo przesadzone. 

Teraz, kiedy sama już jestem mocno dorosła, zaczynam rozumieć co miała na myśli. Dorośli według mnie odczuwają inaczej upływ czasu, niż dużo młodsi.  Może to kwestia dystansu do horyzontu, który zaczyna się skracać :-)


album-grudniowy,grudniownik


I teraz ja też, już we wrześniu zaczynam odczuwać nieuchronność krótkiego dnia i upływających szybko dni. Zwłaszcza, że słota jesienna w tym roku zaczęła się wyjątkowo szybko, zastępując i tak byle jakie lato. 
Od kilku już lat obiecuję sobie solennie, że dużo wcześniej, na spokojnie zacznę się przygotowywać do świąt, żeby ten miły grudniowy czas przeżyć w radosnym oczekiwaniu. A jak wygląda rzeczywistość, wiadomo. Pośpiech, nerwy, poganianie, natłok obowiązków w pracy i dobre nastawienie gdzieś szybko umyka.


kartka-świąteczna, kartka-bożenarodzenie


Dlatego, moje Drogie mam dla Was pewną propozycję.
Może zechcecie do tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia, przygotować się w sposób szczególny:
- ze mną i
- w twórczej, kreatywnej atmosferze.


Zapraszam Was do mojego świątecznego wyzwania:

1. Chciałabym w okresie od października do końca listopada wykonać:
- kalendarz adwentowy,
- wieniec adwentowy,
- kartki świąteczne, może drobne prezenty i
- grudniownik, czyli album/pamiętnik/notes ze świątecznych przygotowań grudniowych. 
Tak, żeby wszystko było gotowe na dzień 1 grudnia. 

2. Terminarz:
- do końca października zbieramy inspiracje, pomysły i materiały,
- w listopadzie wykonujemy nasze wszystkie prace,
- 1 grudnia zaczynamy cieszyć się przedświąteczną atmosferą:-)

3. W tym celu chciałabym stworzyć dla Was specjalną, zamkniętą grupę na Facebooku, gdzie będziemy się inspirować, wspierać i prezentować postępy prac.
Z mojej strony możecie liczyć na pełne wparcie i pomoc. Podpowiem z jakich materiałów korzystać, gdzie coś dokupić, jak wykonać poszczególne elementy.

4. Nie musicie wykonywać wszystkich prac, możecie sobie wybrać to czemu podołacie, albo chciałybyście się nauczyć robić. 
Nie ma żadnego przymusu, poganiania czy rozliczania.
Pełna swoboda, zabawa i radość.
Co Wy na to?


wieniec adwentowy


Proszę Was o wstępną deklarację w komentarzach. Chciałabym oszacować, czy to wyzwanie ma sens. 
I informację, czy macie profil na facebooku lub czy możecie go założyć. 

Czekam niecierpliwie na Wasze komentarz, propozycje i uwagi. 



P.S. Już działamy !!!

LINK DO GRUPY NA FACEBOOKU 

BANER DO POBRANIA 



84 komentarze:

  1. W sumie to racja, ja wczoraj przeglądałam ofertę światełek na choinkę. Ambitny plan przygotowałaś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Może będziesz podglądać?

      Usuń
  2. Nie mam konta i nie mogę wziąć udziału w tym wyzwaniu ale skorzystam z Twoich rad i spróbuję wcześniej zacząć przygotowania świąteczne:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, możesz założyć, to nic trudnego, a profil ukryć przed obcymi osobami.

      Usuń
  3. Bardzo fajny pomysł. Mam nadzieję, że znajdą się chętne :).
    Ja niestety muszę odpuścić.

    Mam nadzieję, że tutaj też będziesz się chwalić swoimi pracami i postępami nad nimi :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie! Na Ciebie liczyłam. Tak ochoczo bierzesz udział w różnych akcjach.

      Usuń
  4. Pomysł fajny. W gronie łatwiej o mobilizację:)
    Niestety nie mam FB a do tego obawiałam się, że mogłabym nie dać rady. Chęci są, ale z czasem różnie bywa. Tym bardziej, że w domu zaczęło się "dzieciowe chorowanie" i noce przerywane kilkoma pobudkami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie będziemy robić na siłę. Możesz tylko podglądać. A Twoje domki na pewno byłyby inspirujące. Przemyśl😊

      Usuń
  5. Bardzo ambitny plan. ja zawsze wszystko zostawiam na ostatnia chwilę. Podejmuje wyzwanie i postaram się to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj😊 Bardzo się cieszę.Pozostanmy w kontakcie.

      Usuń
    2. ja tez mam z tym problem tez musze to zmienic

      Usuń
  6. Fajne wyzwania :) to fakt, że kiedyś czas płynął dużo wolniej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja przygotowania do świąt zawsze zaczynam o wiele za późno. A co roku obiecuję sobie że będzie inaczej. Niestety nic nie wychodzi z moich planów. Będę kibicować Waszym projektom. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna motywacja. Sama jeszcze nie organizuje świąt, ale życzę wytrwania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Plan rewelacyjny! Co roku obiecuję sobie, ze we wrześniu, no dobra, w październiku, no niech będzie że w listopadzie uporam się z kartkami świątecznymi, kalendarzami, ozdobami. A potem jakoś nie wychodzi. I robię na szybciora, w stresie... I rzeczywiście gdzieś się gubi atmosfera. A z drugiej strony... za wcześnie zacząć nie potrafię. Atmosfery mi brakuje własnie.
    P.S. Fajne rzeczy robisz, zostaję na dłużej.
    Zaparszam też do siebie: https://sonrisaart.wordpress.com/blog/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mam Facebooka, ale pomysł fajny, zwłaszcza, że u mnie organizacja trochę kuleje :-) Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Od listopada dopiero zaczynam myśleć o świętach... chociaż przyznaję, że mam na oku parę prezentów i chyba w tym roku zrobię wyjątek i chociaż pokupię upominki będę miała jedno z głowy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też chcę zrobić Kalendarz adwentowy niespodziankę dla dziecka :) ciekawe czy mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow! Wyjechałaś ze Świętami wcześniej niż Empik :D Jestem w szoku :D Nigdy nie zrozumiem właśnie ludzi, którzy się stresują Świętami. Moja mama tak ma. A ja się zawsze najbardziej cieszę na spotkanie z rodziną <3 Nie ma się czym stresować. Nawet jak karp nie wyjdzie ;) Powodzenia w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O tak, czas z wiekiem przyspiesza, obserwuję to zjawisko z niepokojem :)!!!
    Święta za pasem, a ja jeszcze nie byłam na urlopie ;P... to niesprawiedliwe :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie wzięłabym udział w wyzwaniu bo święta za pasem 😀

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo fajny plan :D chętnie wezme udział w wyzwaniu!

    OdpowiedzUsuń
  18. No i poczułam atmosferę świąt. Mnie się wydaje, że czas z roku na rok leci coraz szybciej. Ja niestety nie mam talentu do takiego tworzenia. No, chyba że o tym nie wiem... Chętnie wszystko zobaczę. Zresztą już mnie ciekawi co stworzysz. Uwielbiam klimat świąt. Już go u Ciebie poczułam to, co to będzie później. Przepiękne kartki i zdjęcia...jak zawsze.Ja zabieram się za dalsze czytanie, bo mam małe tyły. Niestety choroba mnie trzyma już drugi tydzień. Skubana.

    Jesteś wspaniała Holly !!!!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kochana, będę wspierać, zaglądać, kibicować, ale nie przyłączę się, niestety - mam tyle zadań na najbliższy czas, że nie ogarnę dodatkowych atrakcji :) Ale na dobre słowo zawsze możecie liczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj...mnie się pomysł bardzo podoba...im więcej robisz bardziej się rozwijasz ...jak nie masz celu stoisz w miejscu. Nie wolno na starcie poddać się . Ja robię kartki cały ro na 2 blogach a w grudniu mam 24 już zrobione ...może cos nie wyjść np. choroba atak plan jest razem się działa i mobilizuje... Znajdziesz mnie Marta Borowska na Facebook :)

    OdpowiedzUsuń
  21. To prawda, że jak jesteśmy starsi to czas pędzi na tzw. "na łeb i szyję ". Jest poniedziałek, a za chwilę mamy weekend. Tygodnie zamieniają się w doby, a miesiące w tygodnie. Już w marketach mamy pełno zniczy, a od 2 listopada będą Mikołajki i świąteczne ozdoby.
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  22. Też rozumiem Twoją koleżankę - już październik i do Wigilii została chwila :) chyba to dlatego, że im człowiek starszy tym prędzej leci czas :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam wszelkie manualne wyzwania. Wchodze w to i mam FB - bywasz czasem u mnie na Fanpage :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kurcze, uwielbiam przygotowania do świąt i najchętniej zaczęłabym już teraz. Szkoda, że brak mi zdolności plastycznych;(

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo chętnie wzięłabym udział w tym wyzwaniu. Zwłaszcza, że będę teraz miała bardzo dużo czasu. Tylko nie wiem czy umiejętności mi na to wszystko wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
  26. Na mnie też możesz liczyć i z chęcią spróbuje stworzyć coś wcześniej niż kilka dni przed świętami ;).

    OdpowiedzUsuń
  27. Co prawda do wyzwania się nie zapiszę gdyż nie mam takich umiejętności manualnych ale chętnie obejrzę, co udało Wam się zrobić ☺

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastyczny pomysł! Lubię takie wyzwania! Tym bardziej, że kocham Boże Narodzenie. To zostało mi z dziecka i lubię je przeżywać w tradycyjny sposób. Ja już odliczam czas. W zeszłym roku postawiłam sobie podobne wyzwania. Wykonywałam ozdoby z masy solnej na choinkę i okna, robiłam kalendarz adwentowy. Kilka moich pomysłów wstawiłam nawet na blogu :) Zachęcam w wolnej chwili :) Może coś Cię zainspiruje :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pomysł fajny. Spróbuję w to wejść. Zawsze chciałam sobie zrobić kalendarz adwentowy. Może przy dopingu innych to mi się uda znacznie wcześniej.
    Pozdrawiam i czekam na dalsze instrukcje.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wspaniały pomysł! Uwielbiam Boże Narodzenie, mimo, że tak jak piszesz, dorosłej osobie ten okres przeleci w mgnieniu oka, Święta cieszą mnie tak samo jak w dzieciństwie;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super wyzwanie. Dobrze myśleć o przygotowaniach już teraz, szczególnie rzeczach, których przygotowanie zajmuje sporo czasu. Trochę mnie t jednak przeraża, że to już :)

    OdpowiedzUsuń
  32. To fakt, że czas strasznie szybko nam ucieka, dlatego dobre planowanie i kontrola wykonania zadań są niezbędne w organizacji życia :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Brzmi genialnie, ale przy natłoku zajęć nie miałabym niestety na to czasu... :( Ale może chociaż część uda mi się zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Dość ciekawy pomysł, ambitnie, naprawdę. Czekam na jakieś rozwinięcie się :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo fajny pomysł :) Ja niestety jestem beztalenciem w tej kwestii i zostanę przy pisaniu bloga.

    Mi czas tam szybko leci odkąd skończyłam liceum...nadal czuję się jak osiemnastka!

    OdpowiedzUsuń
  36. Pomysł bardzo ambitny. Niestety przy moim obecnym trybie studia, praca, studia, praca i malej ilosci snu poziom kreatywnosci jest niemal zerowy :( ale planuje rozgladac sie juz za prezentami. W zeszlym roku mialam juz wszystko w polowie listopada i moj grudniowy budzet bardzo na tym nie ucierpial ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ambitnie :) Trzymam kciuki, żeby wszystko się udało. Ja póki co zrobiłam listę prezentów świątecznych i listę dań, które przygotuję, to już coś ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny pomysł. Mnie zawsze zaskakują Święta. Co roku to samo :D Zawsze zapominam, że przy podarunkach i ozdobach diy schodzi sporo czasu i naprawdę zabieram się za nie zdecydowanie za późno. Ale fakt faktem, czas ucieka nieubłaganie. Mam wrażenie, że rok się raptem zaczął, a zaraz się skończy :(

    OdpowiedzUsuń
  39. W Londynie świąteczne dekoracje już są od wrzesnia 😀 Ciekawy pomysł z tym wyzwaniem choc nie wiem czy znalazłabym czas i na to.

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie jestem dobra w tego rodzaju wyzwania, więc niestety pasuję. Ale chętnie pooglądam co zrobili inni.

    OdpowiedzUsuń
  41. Ojejku! Jak tu ślicznie! Kibicuję w wyzwaniu, żeby Twoje (i uczestniczek) plany się powiodły :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja się z tym stwierdzeniem zgadzam z zupełności. Od kilku już lat sumiennie kupuję prezenty już w październiku i listopadzie a w grudniu rozkoszuję się dekorowaniem mieszkania,ubieraniem choinki i zwyczajnym cieszeniem się świąteczną magią :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo ciekawa inicjatywa. Ja zawsze wszystko robię na ostatnią chwilę ;D

    OdpowiedzUsuń
  44. super zadanie 👍🏼 W prawdzie zostało trochę czasu, ale spróbuję 👍🏼💪🏼

    OdpowiedzUsuń
  45. Chętnie wezmę udział w wyzwaniu!

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja jestem chętna :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja już zaczęłam więc z chęcią przystąpię do wyzwania:-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Dzięki za zaproszenie, chętnie bym spróbowała zrobić karteczki świąteczne. Na fejsie istnieje od dwóch dni, więc dopiero raczkuję. Zdolności plastycznych też niewiele, ale skoro obiecujesz, że pomożesz to spróbuję : )

    OdpowiedzUsuń
  49. No dobre pomysly ja to sama swiat nie szykuje

    OdpowiedzUsuń
  50. Święta? Zima? Nieeee, jeszcze nie! Podziwiam bardzo wszystkich, którzy lubią prace plastyczne. Ja niestety nie cierpię. Choć to nieuniknione, zważywszy na to, że moje dziecko staje się coraz starsze

    OdpowiedzUsuń
  51. Oj tak to prawda.... Czasu ucieka nieubłaganie... Zanim się obejrzymy będzie już po świętach ;) Bardzo fajne wyzywanie może wezmę w nim udział :)

    OdpowiedzUsuń
  52. To chyba nie jest zły pomysł, bo pamiętam, że zeszłoroczny kalendarz adwentowy kleiłam w noc przed 1 grudnia i skończyłam gdzieś nad ranem. Z gotowaniem na Wigilię było dokładnie tak samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. W zasadzie to nie dziwię się, że już myślisz o świętach. I tak jesteś daleko w tyle za KIK-iem, w którym święta już od początku września :) Ja też już myślę o świątecznych prezentach. Ani się nie obejrzymy, a będziemy już w grudniu.
    Inicjatywa bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo fajny pomysł :) Ja nie wezmę udziału, bo jedyne co robię na święta to ubieranie choinki, ale życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  55. Spróbuję, chyba że trzeba się na coś konkretnego określic.... Fb posiadam

    OdpowiedzUsuń
  56. Powodzenia w realizacji planów. :-)

    OdpowiedzUsuń
  57. CUDOWNE WYZWANIE!! będę go obserwowala.

    OdpowiedzUsuń
  58. Kibicuję wszystkim, którzy wezmą udział w wyzwaniu i trzymam mocno kciuki. Ja cały czas pracuję nad tym, aby usystematyzować moje działania związane z blogiem i obecnością w sieci, więc w pewnym sensie jestem z Wami ;)
    Swoją drogą, po przeczytaniu wpisu mam chęć chwycić za swoje zakurzone zabawki do decoupage, dawno nie miałam okazji się tym zająć...

    OdpowiedzUsuń
  59. O rany. Dopiero październik. I daję sobie rękę uciąć, że 2 listopada już będą wszystkie ozdoby świąteczne w marketach... zacznie się jak zwykle, dwa miesiące przed..

    OdpowiedzUsuń
  60. Ciekawe wyzwanie, niestety nie wezmę w nim udziału z przyczyn osobistych ;)

    OdpowiedzUsuń
  61. Przepiękne te kartki - chociaż i ja zgodzę się, że święta teraz trochę tracą swoją magię, gdy zaczynamy obchodzić je już w październiku...

    OdpowiedzUsuń
  62. ciekawy pomysł. ja o świętach jeszcze w ogóle nie myślę ;) głową cały czas jestem na wakacjach ;)

    OdpowiedzUsuń
  63. Ja uwielbiam tą przedświąteczną atmosferę i w ogóle mi nie przeszkadza, gdy zaczyna się już w październiku!

    OdpowiedzUsuń
  64. Rzeczywiście dopiero Ok 30tki nieco wcześniej zaczęłam przygotowywać się do Świąt.
    Ciekawe wyzwanie. Z moim zapałem nie ma mowy o przyłączeniu. Ale z kilku pomysłów chętnie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  65. Przekonałaś mnie Holly - dołączam do grupy, karteczki będą z pewnością a może i jeszcze jakieś drobne prezenty czy inspiracje .
    P.S. Wcześniej chyba źle zinterpretowałam Twój zamysł, myślałam że chcesz aby każada Uczestniczka stworzyła wszystkie proponowane przez Ciebie rzeczy. Może dzięki tej zabawie bardziej zaprzyjaźnię się z FB :-)))

    OdpowiedzUsuń
  66. Może uda mi się stworzyć chociaż kila rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  67. super, dołączam do grupy :) ja juz czesc prezentów mam bo ja zawsze kupuje wczesniej by nie latac na ostatnia chwile a ozdoby to nawet juz zaczełam cos tam gromadzic by po mału zabrac sie za ich tworzenie

    OdpowiedzUsuń
  68. Wspaniały pomysł, dołączyłam wczoraj do grupy :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Świetny pomysł! Lepiej wszystko to co można przygotowac wcześniej i cieszyć się adwentem, Świętami z dziećmi i rodzinką. Mam tylko pytanie, czy osoba nieprowadzaca bloga może należeć do Waszej grupy? Pozdrawiam wszystkich serdecznie; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej zapraszam. Musisz mieć tylko konto ba Facebooku.

      Usuń
  70. Bardzo fajne wyzwanie !!! Nie wiem jednak czy dołączę, bo wprawdzie będę unieruchomiona po planowanym zabiegu, ale mam tyle pomysłów na ten czas. Poza tym moja pracownia ma właśnie powstawać, więc miejsca nie będzie, ale... zobaczę i zastanowię się, ale kusisz !!! Uściski serdeczne :))

    OdpowiedzUsuń
  71. Świetny pomysł! Nie wiem, czy w ogóle uda mi się coś zrobić, ale dołączę do grupy, aby się zainspirowac 😃

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger