Co na drugie śniadanie




Dawno nie było nic o moich kulinariach. Na blogach króluje dynia i wszelakie z niej przetwory. Ale ja nie o tym.

Kontynuuję temat mojej diety. Pisałam Wam już o jej ogólnych zasadach.



Były też przepisy na zdrowe i pożywne śniadanie.
 

Kolejnym po śniadaniu posiłkiem w ciągu dnia, jest drugie śniadanie. Nie należy go omijać. Złota zasadą jest trzymanie się regularnych odstępów między posiłkami i utrzymywanie stałego poziomu cukru we krwi. To niweluje potrzebę podjadania, albo chęć na coś słodkiego.

Drugie śniadanie to z reguły koktajl. To dobra okazja do spożycia porcji warzyw lub owoców. W okresie letnim były to głownie koktajle oparte właśnie na tych produktach.

Teraz, kiedy jest chłodniej, gustuję w bardziej gęstych i pożywnych. Są więc i owoce, ale przede wszystkim białko i węglowodany w postaci zbóż.
Przygotowałam dla Was właśnie dwie takie propozycje.



I. Koktajl z żurawiną na dobrą figurę.


 skład:

- szklanka, kefiru lub maślanki,

- dwie łyżki otrąb owsianych lub żytnich,

- trzy/cztery łyżki żurawiny liofilizowanej.


Dlaczego akurat żurawina liofilizowana? Bo to najlepszy sposób na przetworzenie tego owocu, bez utraty właściwości i dodatku cukru, w przeciwieństwie do suszenia czy kandyzowania.
A do tego fajnie wygląda, prawda?
 


II. . Koktajl na dobry humor.


 skład:
- szklanka mleka sojowego ( ja zastąpiłam kokosowym),

- 1 banan,

- 1 łyżka płatków owsianych,
- 1 łyżeczka nasion słonecznika,
- 1łyżeczka cukru trzcinowego ( ja nie dodałam) 
- 1 łyżeczka gorzkiego kakao.



Danie jest wyjątkowo smaczne i może zastąpić deser. Przypomina mi smak aksamitnego kremu czekoladowego z mojego dzieciństwa. W niedzielę, po obiedzie, w pachnącej kawiarni, stanowił nagrodę za grzeczne sprawowanie w tygodniu :-)

Czyż to nie miłe skojarzenie?


Zachęcam Was to spożywania takiego drugiego śniadania, zamiast drożdżówki czy pączka. Można przygotować wieczorem lub rano, zabrać do pracy, na uczelnię czy wycieczkę.

Smak, zdrowie i zastrzyk energii, same zalety.


Przepis pochodzi z książeczki, którą udało mi się nabyć podczas jednej z biedronkowych promocji.

 


Czy poza sezonem letnim też przygotowujecie koktajle?
 
 

 

60 komentarzy:

  1. Świetne propozycje. Chcę spróbować. Uwielbiam koktajle. Zawsze pijam je wolno, delektuję się. hehe Pijam je o każdej porze roku, choć powinnam to robić częściej. Piękne ujęcia.:)

    Tak na marginesie. Wczoraj zaczęłam pisać w planerze od Ciebie i poczułam się wspaniale. Same pomysły mi do głowy wpadały, cała gama pozytywnych myśli. Dziękuję Ci za to. No ale już chyba za dużo o tym piszę. Tak już mam. heh

    Miłego czwartku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, a może pokażesz na blogu co tam zdziałałaś w planerku. Jestes bardzo ciekawa :-)

      Usuń
  2. Koktajle to ja kocham, mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koktajle w pełni lata, tak bardzo chętnie. Wypijam zawsze zaraz po zrobieniu. Ten drugi przepis mnie zaciekawił : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie pysznosci... Ja ostatnio przestawilam sie na sniadanie w formie koktajlow czy smoothie, wlasnie z bananem (a nawet kilkoma bananami) jako centralnym punktem programu. Bo banan wspaniale sycie i daje sil na kilka kolejnych godzin. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty Beatko to jesteś cała chodząca zdrową dietą :-)

      Usuń
  5. Pyszności!Moje drugie śniadanie to zawsze jest szejk :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadam co 3-4 godziny, więc drugie śniadanie jest dla mnie istotne, choć u mnie jest to po prostu lunch. Jednak takie koktajle są cudowne w letnie popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie mleczne smakują dobrze teraz, kiedy jest chłodniej.

      Usuń
  7. U mnie na drugie śniadanie serwowane są owocowe musy - w zależności od nastroju z płatkami owsianymi lub bez;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest bardzo fajna forma zdrowego posiłku.

      Usuń
  8. Uwielbiam koktajle. Zawsze gdy jest sezon na truskawki to codziennie wymyślam nowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam koktajle :) Mmmmniaamm :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasami zdarza mi sie wypić jakis koktajl. Wolałabym czesciej, ale nie zawsze wychodzi. Spodobała mi sie też książeczka, z której wzięłaś przepis. Moze jeszcze uda mi sie ją gdzieś zdobyć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten koktajl z Żurawiną wygląda pysznie. Drugiego śniadania nie jadam ale lunch zaczynam o 12 stej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Koktajle piję codziennie. Uwielbiam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za przepis :) na pewno skorzystam :)

    #dominik

    OdpowiedzUsuń
  14. Swietne przyklady smakowite zapisuje posta i bede korzystac :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie skorzystam z Twojej koktajlowej propozycji, ponieważ bardzo lubię koktajle, ale dawno ich nie robiłam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię koktajle, szczególnie latem ale na drugie śniadanko zabieram sobie zawsze wyciskane soki warzywno - owocowe, bo po takim pożywnym koktajlu, mam problemy z mobilizacja do pracy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie soczki to też fajna sprawa. Ja przygotowuję po prostu koktajl z owoców i warzyw, z dodatkiem wody.

      Usuń
  17. O, jak ja już dawno nie piłam koktajli:) A Twoje wyglądają smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Na dobrą figurę nieco późno ale na humor owszem:))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, ha, ha, ha. Ty to masz pomysły :-)

      Usuń
  19. Najbardziej lubię koktajl truskawkowy :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sezonie tak, poza nim trzeba kombinować inne :-)

      Usuń
  20. Poza sezonem też - głównie warzywne, bardzo lubimy smoothie z kurkumą :) - świetnie stabilizuje poziom cukru we krwi, przeciwdziałając tym samym napadom głodu.

    OdpowiedzUsuń
  21. I pyszne i zdrowe i... śliczne :D Taki koktajl zachęca i wyglądam i smakiem. Pycha :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Latem uwielbiam koktajle z owocami z mojego ogrodu. Jednak muszę się przekonać do nich podczas jesieni,zwłaszcza,że Twoje propozycje przypadły mi do gustu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale mi narobiłaś smaka na jakiś pyszny koktajl.

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam koktajle, są piękne, kolorowo no i zdrowe! A Twoje wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. U mnie koktajle królują przede wszystkim latem. Później jakoś mnie do nich nie ciągnie, chociaż wiem, że są tak zdrowe, że powinnam wciągnąć je do swojej diety w pozostałe pory roku.

    OdpowiedzUsuń
  26. Słyszałam, że żurawina jest szczególnie dobra dla kobiet, bo pomaga uniknąć zapalenia pęcherza :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja niestety koktajle mogę pić tylko latem. W innych porach roku mam od razu problemy z gardłem :(

    OdpowiedzUsuń
  28. Koktajl z żurawiną - uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja w sumie nigdy nie jem o stałych porach - niestety każdy dzień i to co tydzień jest zupełnie inny :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Koktajle na drugie śniadanie to to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Takie koktajle to ja rozumiem są pyszne i pożywne. Obie propozycje są super :) Piękna wysoka szklanka z koronką !
    Pozdrawiam ciepło :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja koktajle nie bardzo ale lubię świeże soki z dodatkiem nasion. Żurawina jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  33. Te koktajle wyglądają tak pysznie, że aż zapisze sobie te przepisy haha :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Nieskomplikowane te koktajle ;) Muszę zacząć częściej stosować płatki i otręby... Koktajle wydają się być najlepszą bazą do nich.

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam wszelkiej maści koktajle. Mogłabym pić w ilościach nieograniczonych. Tylko czemu ja wcześniej nie wpadłam na to, by wykorzystać w nich żurawinę?! Muszę to koniecznie nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Koktajle to jest jeden z tych produktów, których nie jestem w stanie przyjąć - totalnie nie odpowiada mi konsystencja. Ale już wiem, komu sprzedam Twoje patenty :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Uwielbiam koktajle i zielone i nie :) Na drugie śniadanie najczęściej jadam twarożek alb serek wiejski z warzywami lub owocami.

    OdpowiedzUsuń
  38. A ja koktajli strasznie nie lubię. Ich konsystencja sprawia, że jest mi niedobrze. Już o wiele bardziej wolę świeżo wyciśnięte soki.

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam koktajle! Muszę kupić tą książkę!

    OdpowiedzUsuń
  40. Mniam!!! Uwielbiam koktajle! Muszę sobie zrobić jak już skończę swoją diete :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  41. Pyszne przepisy.Właśnie dzisiaj miałam ochotę na coś takiego. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  42. Pięknie się na nie patrzy ale ja będąc na diecie bez mleka mogę o nich zapomnieć. U mnie na drugie śniadanie sałatki, owoce lub warzywa.
    Pozdrawiam:0

    OdpowiedzUsuń
  43. Uwielbiam koktajle na drugie śniadanie. Mój ulubiony to taki z truskawkami lub owocami leśnymi <3 Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  44. Az mi się przypomniały koktajle z dzieciństwa - zsiadłe mleko i dostępne owoce maliny, jeżyny, truskawki, wiśnie, czereśnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Wyglądam Cię i wyglądam i jesteś :-) Koktajle uwielbiam, więc zabieram przepis. Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Przyznam szczerze, że drugie śniadanie regularnie omijam. Szansa, że coś zjem to jakies 5% :/ Dobrze, że chociarz nie podjadam

    OdpowiedzUsuń
  47. Fantastyczne propozycje. Muszę zacząć robić takie koktajle. :)

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger