Geometryczne dekoracje DIY


Wzory geometryczne we wnętrzach, na dodatkach czy ubraniach, są popularne już od dłuższego czasu.

Ja jednak nie podążam za trendem, natychmiast jak zostanie ogłoszony. 
W zasadzie to rzadko w ogóle za nim podążam. Naoglądam się najpierw inspiracji w gazetach, internecie czy u kogoś w domu, zapomnę że to widziałam. Po czym przypadkiem stwierdzę, że coś mi się podoba. A to jest z reguły trend już lekko przestarzały :-)
  
Pudełko origami. Pudełko geometryczne. skandynawska ozdoba z papieru. Pudełko z papieru. DIY geometryczne pudełko.

Tak właśnie było z wzorami geometrycznymi. Wydawało mi się, że w ogóle nie pasują do mojego wnętrza. Do czasu kiedy zaczęłam przygotowywać się do remontu mieszkania
i wybrałam geometryczną tapetę na przedpokój i do kuchni.

Tapeta na ścianę do kuchni 

I tak zamiłowanie do wzorów geometrycznych znalazło też swoje odbicie w moim hobby. Zaczęłam używać dodatków do scrapbookingu w tym stylu.

Koszyczek na kwiatki 

Sporo takich rzeczy oglądam w sieci i znalazłam m.inn. jeden łatwy sposób na fajną dekorację, którym chciałam się z Wami podzielić.

Pilea. Modny kwiatek we wnetrzach. ozdoba origami. Ozdoba DIY. Geometryczne pudełko z papieru.
 

To dekoracyjne geometryczne pudełka z papieru do scrapbookingu. 
Można do ich wykonania użyć również białej lub kolorowej tekturki, czy papieru technicznego. Chodzi o to, żeby papier był sztywniejszy od takiego zwykłego do kserokopiarki.

 
Wycinamy na jedno pudełko trzy kwadraty, o wielkości jaka nam odpowiada (u mnie to odpowiednio 3x15, 3x14 i 3x12 cm).
Zaginamy papier na pół, żeby wyszedł kształt trójkąta. Następnie zakładamy rogi wg schematu pokazanego na zdjęciu (powstają cztery mniejsze cztery trójkąty).



Pozaginane trzy części zaczynamy składać ze sobą łącząc je w okrąg. I tak powstaje nasze origami :-)



Przy składaniu łączymy też w ten sam sposób dolne elementy, stanowiące spód pudełka.

W ten sposób powstaje łatwy i efektowny geometryczny organizer biurkowy dla ucznia  lub rękodzielnika, czy też ozdoba origami bez kleju (polecam jednak podkleić spód pudełka),



albo dekoracja z papierowych diamentów.

 dekoracja papierowa. dekoracja z papieru. Dekoracja geometryczna.Wzór geometryczny..


Lubicie wzory geometryczne ?

66 komentarzy:

  1. wow ale super pomysł ! muszę sama spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, to fajna zabawa :-)

      Usuń
    2. a im więcej zabawy w naszym życiu, tym lepiej! :) Klaudia J

      Usuń
  2. Mam resztki pięknej tapety-będzie w sam raz na pudełko! Tak sobie myślę, że ja chyba dzielę wzory na te, które mi się podobają i te, które nie😀Po "fazie" na geometrię mam teraz duże skłonności ku motywom roślinnym. Świetne diy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, roślinne już też mi siedzą w głowie. Narazie jednak spotykam rzeczy w teń deseń za bardzo pstrokate. Szukam raczej stonowanych kolorów i małych wzorów.

      Usuń
  3. Uwielbiam wzory geometryczne, zarówno w dodatkach, jak i na paznokciach :) ciekawe DIY :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MI również bardzo się podobają! :) I są na czasie! Klaudia Jarych

      Usuń
  4. Wzory geometryczne bardzo mi się podobają w różnych odsłonach. Tak jak wspomniałaś, jakiś czas temu zaczęły być modne to i producenci prześcigają się w pomysłach. Możemy je oglądać i na tapetach, tkaninach, ceramice, art dekoracyjnych. Kolorowy zawrót głowy. Korzystajmy zatem :-) U mnie na chwilę obecną Romby tylko w kuchni, ale pojawi się tego więcej :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno kupiłam fajną pościel w romby na wyprzedaży w jednym z dyskontów.

      Usuń
  5. Nie przepadam za wzorami geometrycznymi :)
    Fajny pomysł, zawsze zastanawia mnie jak ktoś na coś wpadł :)))
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pudełka bardzo fajne. Podkradam pomysł na zajęcia warsztatowe.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, na pewno będzie fajna zabawa :-)

      Usuń
  7. Bardzo kreatywnie, a jednocześnie prosto. Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja nie o geometrii ,bo zawsze była moją słabą stroną,ale o Pilei:)))gdzie ją zdobyłaś,bo ja nieustannie szukam bez efektu:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też długo szukałam, w ogóle nie ma jej w sprzedaży. Dostałam w końcu od koleżanki małą szczepkę i już troszkę urosła.

      Usuń
  9. Te papierowe diamenty są świetne. Muszę spróbować:). Uściski:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajna, wdzięczna dekoracja i są łatwe do zrobienia. Bo projekty origami to dla mnie czarna magia, a bardzo mi się podobają.

      Usuń
  10. Z chęcią spróbuję odtworzyć, ale moje dwie lewe ręce chyba nie dadzą rady ;(

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne pudełeczka,muszę kiedyś sprobować je zrobic. Szukam takiego kwiatka,gdzie to można kupić?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co ja przestrząsnęłam sieć i kwiaciarnie w moim mięście, to nigdzie. Moją dostałam.

      Usuń
  12. Geometryczne wzory są bardzo popularne już od pewnego czasu i pewnie pozostaną z nami na dłużej.
    Twoje papierowe diamenty mnie zachwyciły. Piękna dekoracja !
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  13. nie lubię geometrii, za to uwielbiam kwiaty i ten z głównego zdjęcia szalenie mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę sobie wykombinować podobne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne wykonanie :-) Wzory geometryczne lubię na tkaninach, na ścianach nigdy ich mieć nie będę bo mój mąż lubi prostotę ( dużo nas kosztuje znalezienie kompromisu w wystroju wnętrz -mamy zupełnie różniące się gusta).

    OdpowiedzUsuń
  16. geometryczne wzory od zawsze stosuje w swoim otoczeniu, uwielbiam je :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł i bardzo efektowne dekoracje. Można dzięki nim dodać kolorów w każdym wnętrzu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny pomysł - coś bardzo prostego, a zarazem efektownego i praktycznego.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja przyznaję, że to nie moja bajka, ale bardzo lubię oglądać na zdjęciach u innych :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny pomysł na biurkowy porządek i dekorację:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie widziałam nigdy takich dekoracji, świetny pomysł. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. No bardzo fajnie to wygląda :)
    Jestem zaskoczona :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny pomysł. Wzory geometryczne zachwycają prostotą i przejrzystością. Czasem warto po nie sięgnąć, aby odpocząć od esów- floresów, motywów kwiatowych i im podobnych.

    OdpowiedzUsuń
  24. Właśnie się zastanawiam nad zasłonami w geometryczne wzory:) Pudełeczka genialne! muszę spróbować:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Niby pokazałaś krok po kroku, ale dla mnie to jakaś czarna magia, z moich papierków zostaje tylko kupka pozaginanych kartek, ale Twoje pudełka wyglądają super, masz zdolne rączki. Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja do większości logicznych składanek, to kompletnie nie mam podejścia. Ale te mi wyszły. Jakby co, to pisz na maila, albo zadzwoń.

      Usuń
  26. Ty to potrafisz wszystko zrobić. Jesteś bardzo utalentowana. Lubie takie wzory. Świetny post, bardzo inspirujący. <3

    Życzę Ci superowego nowego tygodnia. :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Fantastyczny pomysł z tymi pudełkami i dekoracjami. Szukałam pomysłu ostatni, żeby uporządkować trochę kredki i drobne zabawki córeczki i właśnie znalazłam. Poszukam swoich idealnych wzorów i zrobie prezent dla Zuzi. 😃 Dziękuję i pozdrawiam 😚

    OdpowiedzUsuń
  28. Ze wzorami geometrycznymi widzę jeden problem - większość ludzi nie potrafi ich ze sobą zestawiać i często tworzy się wizualny bałagan. Jest ich za dużo lub zbyt wiele różnych wzorów na raz.

    OdpowiedzUsuń
  29. Zazdroszczę talentu i cierpliwości. Są to dwie rzeczy, których mi brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo podoba mi się ten pomysł, wygląda to estetycznie i ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. ja też jestem zawsze opóźniona jeśli chodzi o trendy, a pomysł super:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne pomysły! Podziwiam Twój talent i kreatywność! Sama pod tym względem mam ogromne tyły ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. My mamy geometryczne zasłonki. Przyznam,że początkowo były dla mnie dośćodważne, ale już się przyzwyczaiłam! Klaudia J

    OdpowiedzUsuń
  34. Pomysł na te pudełeczka bardzo mi się spodobał! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  35. Lubię geometryczne wzory, dają złudzenie uporządkowania. Te pojemniczki to bardzo ciekawy pomysł i mogą mieć wiele zastosowań. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciekawe pomysły, zwłaszcza, że nadal lubię składać origami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. nie mam za bardzo talentu do takich rzeczy, ale podziwiam gdy ktoś z byle kartki potrafi coś fajnego wyczarować

    OdpowiedzUsuń
  38. świetny pomysł! washi tape uwielbiam z wzorami i bez:)))))

    OdpowiedzUsuń
  39. Kocham takie pudełeczka i doniczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Gratuluję cierpliwości i zdolności manualnych :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo ładne i ciekawe dekoracje. Ja jednak nie miałabym cierpliwości, żeby je robić. :-)

    OdpowiedzUsuń
  42. W ostatnim czasie bardzo podobają mi się takie desenie i wzory, przekonuję się powoli do wzorów innych nić angielskie róże ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. jaki świetny pomysł! Idealnie będzie mi pasować na biurko!

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger