Pompony z bibuły


Wróciłam już z urlopowych wojaży, ale wciąż jestem w lekkim, letnim nastroju (choć z przeciążonym, bolącym kolanem).
Pozostając więc nadal z wiatrem we włosach, postanowiłam przygotować coś lekkiego i na szybko z bibuły, której resztki pozostały mi z jakiegoś innej robótki.
 

Mam małą gałąź wierzby mandżurskiej, która służy mi do okolicznościowego dekorowania. Na Boże Narodzenie wiszą na niej bombki, wiosną wielkanocne jajeczka. A że od dawna jej gałązki pozostawały puste, aż prosiła się o przybranie.

Pompony z bibuły. Kwiat z bibuły. rozetka papierowa.

Bibuła pozostała mi w szczątkowych ilościach, dlatego pomponiki czy też bardziej rozetki, które z niej wyszły, są różnej wielkości i objętości.
Im więcej warstw bibuły złożymy, tym bardziej pełny pomponik nam wyjdzie.
Bibułkę należy poukładać na sobie warstwami, u mnie od 4 do 8, mniej więcej w kształt kwadratu, a potem taki plik pozaginać w harmonijkę.



Na środku przewiązujemy sznureczkiem. Można zaokrąglić boki nożyczkami.



Teraz pozostaje tylko jej delikatne rozłożenie i wymodelowanie palcami. Pomponik a może rozetka z bibuły gotowe :-)


Dekoracja z bibuły.


Kiedy zaczęłam rozkładać z jednej strony ten pokazowy turkusowy pompon, przybrał on samoistnie kształt kwiatu. Postanowiłam więc go tak zostawić.




I tak powstała nieoczekiwanie dodatkowa fajna dekoracja. Przyozdobiłam ją w środku ponacinanym drobno paskiem w kontrastowym kolorze i papierowy kwiat w wazonie gotowy.


Dekoracja z bibuły. Kwiat z papieru. Papierowa dekoracja.


Zachęcam Was do zabawy z bibułą. Wystarczą przedszkolne umiejętności, a ile frajdy przy tym :-)

57 komentarzy:

  1. Kolor śliczny. Może i ja się skuszę na pompony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne zrobisz je w duchu recyklingu.

      Usuń
  2. Przepiękne!!! Pozdrawiam Cię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne!!! Dzięki za pomysł i instruktarz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Eksperymentowałam już z bibułą. Pompony wykorzystywałam jako element scenografii.
    Twoje w przepięknym kolorze prezentują się bardzo uroczo.
    Pozdrawiam wakacyjnie ☀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostępność materiału i łatwość wykonania to same plusy.

      Usuń
  5. Ale super zrobimy takie z córką kiedyś uwielbiałam robić rzeczy z bibuły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na takie zabawy nigdy nie jest za późno :-)

      Usuń
  6. Bardzo fajny pomysł na letnią dekorację:))Pozdrawiam serdecznie)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakimś skansenie widziałam podobne z włóczki.

      Usuń
  7. Super pomysł na dekorację. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowita i lekka dekoracja ;). A kolor kojarzy mi się z morzem :). Mam nadzieję, że urlop udany :). Buźki;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne!
    Wreszcie napisałam do Ciebie.
    Przepraszam, że to trwało tak długo.
    Moc pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę cierpliwie czekała. Cieszę się, że list doszedł, ponieważ mam ostatnio problem z komputerem.

      Usuń
  10. Piękna dekoracja! Bardzo lubię takie własnoręcznie wykonane ozdoby! Ostatni raz pomponiki robiłam na 1-wsze urodzinki synka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to pewnie niejedne pompony jeszcze przed Tobą :-)

      Usuń
  11. wyglądają pięknie :) ostatnio coraz bardziej podobają mi się dekoracje z papieru- tanie, a jaki wspaniały efekt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dają możliwość częstych zmian niewielkim nakładem środków.

      Usuń
  12. Widzę je trochę jako kwitnącą gałązkę jabłoni w sam raz na wiosenną dekorację. Piękne kwiaty!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pozdrawiam serdecznie z Kreatywngo Blogowania jako paprykarz szczeciński ;)
    Kochana zdjęcia wyraźne, oddające cały urok tych bombek. Szczegółowo pokazałaś DIY.Jeszcze kilka takich postów a wproszę się do Ciebie na warsztaty robienia takich cudeniek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz ochotę, to możemy coś zdziałać razem :-)

      Usuń
  14. Fajne kolorki tych pomponików, trochę czuć miętę i ... wakacje:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja kocham miętę i ... wakacje :-)

      Usuń
  15. Takie proste w zrobieniu, a tak ładnie to wygląda. Szukam pomysłu na "tanią" girlandę i ten pomysł z bibułą jest całkiem ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piekne. Szkoda ze ja jestem beztalencie

    OdpowiedzUsuń
  17. Podobają mi się takie rzeczy, ale sama nie mam cierpliwości. :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale piękne! Sama nie posiadam żadnych zdolności manualnych, więc tym bardziej podziwiam takie jak Ty osoby, które potrafią zrobić coś z niczego :)

    OdpowiedzUsuń
  19. urocze ja mam dwie lewe ręce... wolę podziwiać nigdy nie przepadałam za takimi robótkami

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj więc po urlopie :)) Pompony są świetne i mają mój ulubiony turkusowy kolorek !
    Pozdrawiam ciepło :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Życzę, by kolano do całkowitego zdrowia powróciło. :) Boski kolor. Robiłam coś takiego, ale z wełny. Myślę, że z bibuły też spróbuję. Piękne ozdoby.

    Miłej środy. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ale piękne te pompony :-) muszę sama spróbować zrobić takie na urlopie

    OdpowiedzUsuń
  23. Te gałązki są tak uniwersalne, że sama w końcu muszę się w nie zaopatrzyć!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyglądają ślicznie. Pamietam jak robiłam takie w szkole :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja zrobiłam dekorację z bibuły na bok szafki na książki. Kwiaty z tego materiału są przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  26. piękne :) czasem tak niewiele trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo lubię takie proste pomysły na dekoracje :) I do tego wykorzystałaś mój ukochany kolor!

    OdpowiedzUsuń
  28. no a gdzie zdjęcie na gałązkach?:))))

    OdpowiedzUsuń
  29. WoW To wygląda przesłodkooo <3 i do tego możemy sami dobrać sobie pasujące do wystroju kolory, super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Śliczne te pompony :) jakoś nie przyszło mi do głowy, że z krepiny też wyjdą :) Zawsze widziałam takie z bibułki gładkiej :) Mega proste, a jakie efektowne. I ten kolor!

    OdpowiedzUsuń
  31. Śliczne, przypominaja mi sie moje bibulowe twory z podstawowki <3

    OdpowiedzUsuń
  32. Dzięki za pomysł, właśnie ozdobiłam pomponami prezent dla wnusi na Roczek. : )

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo efektowna dekoracja, zainspirowałaś mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękna dekoracja! Może i ja się na taka skuszę, bo u córki zalegają resztki bibuły, a we wrześniu i tak pewnie będzie chciała nową:):) Dziękuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Proste ,a bardzo efektowne! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Lubię takie szybkie dekoracje, nie mam gdzie zawiesić takich ozdób, ale na karnawał coś pokombinuję ;-)

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger