Ahoj Szczecin


Podobno gdzieś w głębi naszego kraju krąży taka teoria, że Szczecin leży nad morzem. 
Wynika to zapewne z drukowania map w nieodpowiedniej skali :-) 

Nie mieszkam zatem nad morzem, bo do najbliższej plaży mam dystans ok. 100 km. Nie zmienia to faktu, że i tak mam blisko. A klimat nadmorski daje się w moim mieście wyczuć, choćby po obecności mew.

Szczecin to miasto portowe, ma piękne bulwary, zawsze stoi tu jakiś statek i widać portowe dźwigi. Mamy nawet swojego miejscowego pirata:-)
   



Odbywa się tu dużo imprez o morskim charakterze. Mamy swoje Dni Morza, Dni Odry. A ostatnio gościliśmy okręty wojenne.



Ale już niedługo czeka nas niesamowite przeżycie - Tall Ships Races 2017.
Do Szczecina zawitają wielkie żaglowce z różnych stron świata.  Taka impreza odbywa się co cztery lata i szczęśliwie tegoroczna edycja jest drugą z kolei, która odbędzie się w Szczecinie.
A pomiędzy tymi imprezami, w 2015 roku odbyła się relacjonowana przeze mnie na blogu

Cieszę się jak dziecko, bo to wspaniała, efektowna  impreza z mnóstwem wrażeń, m.inn. występem Andrei Bocceliego i egzotycznymi marynarzami.
Podczas poprzedniej edycji Szczecin odwiedził żaglowiec z Omanu i Meksyku. I to ci marynarze wzbudzali najwięcej emocji. Legenda miejscowa głosi, że po ich wizycie, w Szczecinie przyszło na świat kilkoro dzieci o ezgotycznej urodzie :-)


Na marynarzy czekają już zatem lokalne syreny

i odrestaurowane szczecińskie "dźwigozaury".





Bardzo jestem ciekawa, 
czy ktoś z Was wybiera się na tę imprezę ? 

66 komentarzy:

  1. No proszę, niby daleko do morza a imprezy marynarskie :-) Zapowiada się bardzo ciekawie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem bardzo podekscytowana🙂

      Usuń
  2. Szkoda, że nas tam nie będzie:( Czekam zatem na fotorelację u Ciebie na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dopiero teraz się ujawniasz? :-) Musimy się poznać bliżej :-)

      Usuń
  4. Ja mieszkam na drugim końcu Polski:)))ale będę czekać na Twoją relację:)Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, turyści z zagranicy przyjadą, będzie mega fajnie :-)

      Usuń
  5. Mogę się tylko domyślać jaj fantastyczna będzie to impreza. Z ogromną przyjemnością obejrzę relację:). Uściski :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, może dojrzysz gdzieś i mnie :-)

      Usuń
  6. Ja na szczęście mieszkam w Gdańsku i co roku mamy podobną imprezę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow !!! Nie wiedziałam, że coś takiego się u nas tworzy :O

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam pojęcia że taka ogromna impreza szykuje się w Szczecinie. Uwielbiam Andrea Bocelliego i z miłą chęcią bym zawitała na Jego koncert. Gdyby tylko troszkę bliżej było do Szczecina...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak się poukładało, że większość moich czytelników mieszka zdecydowanie za daleko ode mnie.

      Usuń
  9. Pozdrawiam z drugiego końca Naszego pięknego kraju. Impreza na pewno będzie przednia, czekam na relacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno sporo będzie na ten temat w TV.

      Usuń
  10. haha:))myślałam,że macie pomnik Jacka Sparrowa:)))a to rzeźby z piasku:)))byłam dwa razy w Szczecinie ale tylko przejazdem:)))zazdroszczę tych żaglowców:)to musi być widok na żywo:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno tych rzeźb jeszcze kilka przybędzie, to jedna z atrakcji.

      Usuń
  11. W sobotę melduję się w Szczecinie. Z wielką radością zobaczę te wszystkie atrakcje, o których pisałaś. Wymarzyłam sobie to miasto i los mi sprzyjał. Zorganizowano jednodniową wycieczkę i cóż nam pozostało. Z ekipą znajomych wyruszamy już wkrótce.
    Pozdrawiam serdecznie 😊
    ps. Zapraszam Cię na moją wirtualną imprezkę. Jakoś brakuje Ciebie przy stole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rany, dlaczego ja nic o ty nie wiem?

      Usuń
    2. To wejdź na stronkę. Taka mała urodzinowa imprezka z przymrużeniem oka. Narazie w wirtualu. Może kiedyś uda nam się taki babski zlot zrobić w realu.
      Po opisie przez Ciebie Szczecina i imprez mu towarzyszących z większą chęcią wyruszę w sobotę w tym kierunku.
      Pozdrawiam jeszcze raz 😊

      Usuń
  12. Wybieramy się, wybieramy. A gdzie te piaskowe rzeźby? Na Łasztowni? Ciekawa jestem jak będzie w tym roku. Nasza niespełna 4-latka już nie może się doczekać. 4 lata temu była jeszcze w moim brzuchu. W tym po raz pierwszy będzie mogła wejść na pokład.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, moja sąsiadka. Jaki ten świat mały :-)Mam nieodparte wrażenie, że skądś znam ten uśmiech :-) Tak, są na Łasztowni, to wydarzenie towarzyszące.

      Usuń
  13. Wspaniała impreza się szykuje. Czekam na relację.Piękne piaskowe rzeżby.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślałam, ze ze Szczecina trochę bliżej nad morze;-) Piękna impreza się zapowiada, więc czekam na relację wirtualną:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Parę lat temu, tak właśnie z przyjaciółką myślałyśmy. hahahaha Ale nieuki byłyśmy. ;D

    Wspaniałe te rzeźby. ohhh Chciałabym pojechać na taką imprezę. Zapowiada się wspaniale, do tego takiej klasy śpiewak. Czekam niecierpliwie na Twoją relację. :) Już z Twojego postu poczułam atmosferę morza. :)

    Ściskam. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie najlepiej się prezentuje ten konik morski, majstersztyk! Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Koniecznie zrób relację z tej imprezy bo już zapowiada się ciekawie!!!! Ściskam mocno!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ha, ha,tak z tym Szczecinem co to na morzem leży jest niezły ubaw, ale rzeczywiście ma coś morskiego w sobie, że można się pomylić.;)
    U nas na plaży też już kilka razy takie rzeźby z piasku powstawały - niezła sztuka!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaka szkoda, że do Szczecina mam chyba ponad 500 km:( Tym bardziej cieszę się, że u Ciebie pooglądam chociaż zdjęcia:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Musimy się wybrać do Szczecina. Byłam tam raz, a chętnie przyjrzałabym się temu miastu bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  21. Planujemy pojawić się u Was w niedzielę :) Mamy nadzieję, że będzie jeszcze co oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię tamte okolice, mam do nich sentyment, choć w samym Szczecinie byłam tylko raz, czy dwa, a tak to zawsze tylko przejeżdżałam w drodze nad morze. I wiesz, jak się ma do pokonania ponad 800km nad to morze, to Szczecin wydaje się już faktycznie bliziutko plaży ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie byłam w Szczecinie, z Łodzi mam tam kawał drogi. Wolę więc postawić na Gdańsk lub Sopot.

    OdpowiedzUsuń
  24. Własnie jutro jadę na Tall Ship :) Zawsze jak wracam ze Szczecina (mam tam rodzinę ) to znajomi pytają: kąpałaś się w morzu? hahaha ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie byłam w Szczecinie, co prawda zdawałam sobie sprawę, że nie jest typowo nad morzem, ale mimo wszystko bardzo mnie zaskoczyłaś pisząc, że to ok. 100 km, aż takiej odległości się nie spodziewałam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy tylko mi się wydaje, jakby ten pirat miał się za chwilę rozpłakać? Pozdrawiam z drugiego końca Polski!

    OdpowiedzUsuń
  27. Może za 4lata będę miała okazję się wybrać, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Byłam w Szczecinie tylko przejazdem, kiedyś muszę zajrzeć na dłużej ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. w Szczecinie jeszzcze nie byłam, a syreny niesamowite

    OdpowiedzUsuń
  30. Zazdroszczę Ci tego Andrea Bociellego, uwielbiam go. Szczecin znam głównie z ksiązek Moniki Szwai, kiedyś jak byłam mała zwiedzałam go, ale niewiele pamiętam, będzie więc chyba trzeba tam wrócić ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jack Sparrow jak żywy :)) W Twoim Szczecinie dużo się dzieje tego lata, o zbliżającej się imprezie słyszałam również w radio. Czekam więc na relację !
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  32. Niestety ode mnie to bardzo daleko, nie ma szans na obecność, ale liczę na fotorelację u Ciebie na blogu :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Pirat mnie zaskoczył - pozytywnie oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
  34. Oj chętnie zobaczyłabym te wszystkie atrakcje, piękne okręty, egzotycznych marynarzy i posłuchała Andrei Bocceliego, szkoda że mam tak daleko, ale wpadnę na relację do Ciebie, bo spodziewam się że pięknie to wszystko nam przedstawisz - jak zawsze będę czekać na fantastyczne fotki i malowniczy opis. Udanej imprezki :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy te rzeźby są zrobione z piasku? Jejku jakie cudowne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak z piasku. Dla mnie to nielada sztuka🙂

      Usuń
  36. Aż mam ochotę tam być! Niestety w tym roku nie będzie to możliwe, ale w przyszłym... :-) Czekam z niecierpliwością na Twoją relację!

    OdpowiedzUsuń
  37. Pamiętam, jak kiedyś znajomi wrócili oburzeni z urlopu, bo do morza mieli daleko. A przecież nad morze jechali. Tak, byli w Szczecinie. ;)
    A na imprezę nawet planowaliśmy się wybrać, ale niestety znowu się czasowo nie zgrywa. Mam nadzieję, że jeszcze będzie okazja. :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo ciekawe wydarzenia :) Żałuję, że to tak daleko i nie ma szans tam być. Czekam na relacje na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jestem z drugiego końca Polski, ale moze zdasz relację?

    OdpowiedzUsuń
  40. Słyszałem, że wielu turystów mocno się dziwi jak zostają poinformowani, że do morza mają kilkadziesiąt kilometrów :))

    OdpowiedzUsuń
  41. Oj to tylko mogę pozazdościć blizej mam do Bieszczad niz do morza:( czekam na relację:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Jeszczd nigdy nie byłam w Szczecinie, ale warto pojechac :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja bym się chętnie wybrała ale z Krakowa to dość daleko:) Chociaż jeżeli sprawdzą się nasze plany wakacyjne, to być może będziemy w tym roku nad polskim morzem. A kiedy dokładnie będzie odbywała się ta impreza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ten weekend niestety. Ale w następny jest kolejne fajne wydarzenie - fajerwerki🙂

      Usuń
  44. Wiedziałam, że Szczecin nie leży nad morzem, ale myślałam, że to kwestia 30-40 kilometrów :D A na imprezę chętnie bym się wybrała, ale Weekend w pracy a od poniedziałku szpital.

    OdpowiedzUsuń
  45. Nawet mi się nigdy nie obiło o uszy o podobnym wydarzeniu w Polsce, a takie statki muszą być przecież mega widowiskowe! :O

    OdpowiedzUsuń
  46. Cudowne wydarzenie, z chęcią bym na nie pojechała :) Pozdrawiam Książkowa Dusza

    OdpowiedzUsuń
  47. Nie mogę się doczekać, idziemy jutro 😊 a gdzie były te piaskowe figury?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Łasztowni, mają pojawić się inne :-)

      Usuń
  48. No jak jest pirat to musi być nad morzem 😉. A tak poważnie to z chęcią bym się wybrała do Szczecina, ale obecnie mam trochę za daleko.

    OdpowiedzUsuń
  49. Szczecin to dla mnie najodleglejsze miejsce w Polsce. ;)

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger