Ziołowy ogródek



Tytuł mojego posta to sformułowanie
dosyć na wyrost.
Ja ziół w domku nie hoduję,
 bo nie mam na to miejsca,
a i ręka nie ta.
Są za to wśród naszych blogowych koleżanek
prawdziwe mistrzynie w tym temacie
i to im pozostawiam 
pole do popisu i chwały.















Kupuję najczęściej zioła suszone i różne ich mieszanki,
a moim numerem jeden są 
zioła prowansalskie.
Natomiast te zakupione w doniczkach
dorastają u mnie do pożądanej wielkości
i idą pod nóż.
Są to najczęściej: bazylia, pietruszka, lubczyk i mięta.
Aby stanowiły jakiś czas element dekoracyjny, muszą mieć odpowiednią oprawę.
Dlatego kupiona kiedyś okazyjnie 
używana drewniana skrzyneczka w kolorze
wściekłej zieleni,
poszła pod pędzel.








Mam w domku wąskie parapety, 
więc gabarytem wpasowała się idealnie.
W czeluściach moich szaf odkryłam
jeszcze jedną
dotychczas niewykorzystaną 
skrzyneczkę z surowego drewna.
Zyskała wykończenie,
stosownie do przeznaczenia
 w kolorach rustykalnego brązu i mięty.








Stwierdziłam więc, że może któraś 
z Was zechce zyskać
 ładną oprawę dla swoich ziołowych okazów.
 Skrzyneczka jest do kupienia






W jej towarzystwie zapozowały również 
kartki, które ostatnio wykonałam.
Nastrojowe obrazki vintage
w ziołowej oprawie.












Niech Wam się zieleni
w domkach 
i w sercach.
:-)

34 komentarze:

  1. Skrzyneczki bardzo atrakcyjne. 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że wpadły Ci w oko.

      Usuń
  2. Karteczki są śliczne, a zioła aż się uśmiechają stjąc w tych słodkich skrzyneczkach. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają sporo miejsca, żeby się szeroko uśmiechać :-)

      Usuń
    2. Zioła 🌿🌱 w takich oprawach wyglądają bosko!Ja uwielbiam bazylię,najchętniej cytrynową a dziś od sąsiadki usłyszałam że jest niedaleko mojego domku sklep 🏬 ogrodniczy i widziała w nim Carry!Jestem ciekawa smaku takiej roślinki.Już się nie mogę doczekać jak w ogródku posadzę ziółka przeróżne,będę w 7 niebie😊 Piękne zdjęcia a kartki boskie!!!!😊 Buźka😚 Miłego i słonecznego weekendu😅

      Usuń
  3. Ostatnio też sfiksowałam na punkcie ziół! Mam miętę, bazylię i melisę. Sporo uzbierałam też na łące i w lesie (pokrzywy, liście jeżyn i poziomek). Napadłam też na sklep zielarski. Zioła są fantastyczne, choć oczywiście - jak we wszystkim - trzeba znać umiar :) Twoje skrzyneczki wyszły świetnie! Uwielbiam szarości! A co do kartek, to przyznać muszę, że są bajeczne. Szczególnie podoba mi się ta w niebieskiej tonacji.
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokrzywę kupiłam suszoną i pijam ją często. Melisę zresztą też, ale w innym celu :-) Jak czuję, że nachodzi mnie zmora to sięgam po nią i zaparzam duży kubek.

      Usuń
  4. Piękna oprawa do ziół. Czy karteczki też wystawisz na sprzedaż? Są piękne, szczególnie ta z zegarem : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karteczki zrobiłam tak przy okazji, bo brakowało mi papierowych wycinanek po tym malowaniu :-)

      Usuń
  5. uwielbiam zioła nadają tyle smaku :)super że tak dbasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej proste danie zyska dzięki ich dodatkowi.

      Usuń
  6. ależ cuda wychodzą spod Twoich rąk :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Twoje rączki też ostatnio nie próżnowały.

      Usuń
  7. Marzą mi się zioła w domu ale ciągle technicznie nie wychodzi. W bloku miałam okno zachodnie ale brak parapetu, tutaj mam parapet to okno północne :/ Skrzyneczka świetna, taka właśnie wąziutka, fajna. Karteczki śliczne, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno znalazłabyś miejsce. U ciebie to fajnie wyglądałaby rabata zielna.

      Usuń
  8. Artystka!!!!! Jak zawsze tworzysz piękno!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Ty jak zawsze jesteś dla mnie łaskawa w swoich komentarzach :-)

      Usuń
    2. Szczera kochana, czysta, brylantowa prawda:))))))

      Usuń
  9. Piękną skrzyneczkę wyczarowałaś:-) Ja zioła w kuchni lubię, ale nie mam do nich niestety ręki:-(
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Dlatego kupuję te sklepowe w doniczkach.

      Usuń
  10. Prześliczna skrzyneczka!
    A zioła są i u mnie. Uwielbiam je:)
    cudownego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja się pochwalę, ze u mnie na balkonie pachną mięta, tymianek, bazylia i cząber... ;)) Twoje prace jak zawsze cudowne :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Zioła są bardzo dekoracyjne. A do tego wyeksponowane w takich skrzyneczkach- rewelacja! Postanowiłam sobie, że w przyszłym roku mój balkon będzie cały w ziołach

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym sobie zrobić taki ziołowy ogródek! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też tak jak Ty nie hoduję tylko kupię w doniczkach :) Skrzyneczka ma piękny kolor i idealnie pasuje na ziołowy ogródek. A Twoje kartki są przepiękne, bardzo stylowe i efektowne :).
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne te skrzyneczki :) Zioła od razu fajniej wyglądają:)
    A karteczki wspaniałe!!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również ziół nie hoduję... Cudowne są te kartki ,najbardziej podoba mi się ta kwiatowa z damą <3

    OdpowiedzUsuń
  17. O! widzę, że mam podobną skrzyneczkę i też trzymam w niej ziółka, kupne niestety. Na razie jej nie pomalowałam, ale kiedyś może zmienię jej kolor. Mąż zrobił mi ostatnio taką półeczkę na której znalazła swoje miejsce i właśnie ukazał się post półeczka na zioła u mojej córki Justyny, zapraszam. Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne przedmioty! Taka skrzyneczka idealnie wpasowuje się w mój gust. ;) Zazdroszczę Ci ręki do takich pięknych wyrobów! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie prezentują się zioła w tych skrzyneczkach:) Karteczki urocze!:) szczególnie ta w błękicie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zioła zawsze się przydają i ładnie wyglądają w takich skrzyneczkach. Piękne kartki :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. kartki sa piekne, szczególnie ta pierwsza mnie uzekła :) a zioła w skrzyneczka wyglądaja cudownie

    OdpowiedzUsuń
  22. Fantastyczny pomysł z ziołową skrzyneczką.
    Zioła mam w ogródku ziołowym.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger