Krokusowe szaleństwo

W moim mieście od kilku lat 
panuje wspaniała inicjatywa
obsadzania trawników
krokusami.
Kwiaty sadzą pracownicy 
zajmujący się zielenią miejską 
i mieszkańcy. 
Wiosną krokusy w Szczecinie są wszędzie,
bo zieleni w moim mieście jest ogrom.
Ja sama wysadziłam cebulki
pod swoim  domem,
ale w tym roku długo się nimi nie cieszyłam,
bo zniszczyło je albo jakieś zwierzę,
albo ktoś nieudolnie próbował je zerwać. 











Najbardziej charakterystycznym miejscem
tej akcji są Jasne Błonia,
wspaniały i rozległy teren rekreacyjny 
przylegający do zabytkowego parku.






 






 Kwiaty poukładane są w przepiękne kobierce
wzdłuż alei spacerowych
i w fazie kwitnienia zapierają
dech w piersiach.






  









Wywołują zachwyt wszystkich spacerowiczów do tego stopnia,
że stały się obiektem miejskiego skandalu.
Wczoraj telewizyjny "Teleexpress"
podał, że szczecińskie krokusy 
zostały zadeptane.
Na własne oczy widziałam
jak ludzie robili sobie zdjęcia wchodząc w środek kwiatowego kobierca
i kładąc się na nim,
albo lokując tam małe dzieci.
 
Na pocieszenie i pamiątkę
pozostały mi cudne fotografie.



 






A te krokusy mają dla mnie szczególne znaczenie.
Wysadziłam je na cmentarzu,  przy grobach moich bliskich.
 












 

41 komentarzy:

  1. Bardzo dawno nie byłam w Szczecinie, a widzę, że przejście błonami to ogromna przyjemność, taka moc kwiatów, wręcz niewyobrażalna. Ludzie jak to ludzie, ale krokusów mi szkoda. :)
    Miało być błoniami.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miejsce o każdej porze roku jest fajne i bardzo urokliwe. Latem mieszkańcy tam leżakują, tryskają fontanny. Teraz to miejski kolorowy kobierzec.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się Tobie podobają, bo Ty pewnie masz u siebie sporo pięknych roślin do oglądania.

      Usuń
  3. Witaj Jak tylko ujrzałam od razu wiedziałam gdzie mieszkasz :) niedawno jedna ma znajoma ze Szczecina nam prezentowała:) CUDO CUDO CUDO!!!!!!masakra z tymi ludzmi!!!!och nie mam słów!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajne, że moje miasto tak się wyróżnia i mieszkańcy chwalą się tym w wielkim świecie :-)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę dostarczać Wam choć takich drobnych pięknych widoków do oglądania.

      Usuń
  5. To tak jak w Zakopanym kiedy kwitną krokusy:)łany krokusów:)raz udało mi się trafić właśnie na okres kwitnienia:)i też ludzie wchodzili na łąki robić zdjęcia:))
    Wczoraj byłam w ogrodach Kapiasa w Goczałkowicach i tam też już widać wiosnę na całego,plamy krokusów już niestety przekwitające ,ale hiacynty dopiero wychylają się z ziemi:)))
    A moim marzeniem jest w życiu pojechać do Keukenhof wtedy kiedy kwitną wszystkie cebulowe rośliny:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaintrygowałaś mnie i weszłam na stronę tego ogrodu. Coś cudnego, zachwycającego. Szkoda, że nie słyszałam o nim wcześniej, bo zaplanowałabym tam podróż.

      Usuń
  6. Szkoda mi Twoich krokusów. Krokusy w twoim mieście robią niesamowite wrażenie, coś pięknego :) Przypomina mi to Dolinę Chochołowską w Tatrach, która o tej porze roku też jest cała w krokusach.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne! ja też nasadzam ile mogę i wpatruję się w nie z zachwytem. Widziałam również wczorajszy teleexpress.. może niektórzy pomyślą?? Ja na swojej drodze do pracy mijam łąki obsypane krokusami, właśnie od wczoraj, w pełnej krasie mogę je podziwiać, tuż przy zakopiance, w Klikuszowej :)) Cudo :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pięknie, że je pokazałaś! Słyszałam w radiu, że w Szczecinie takie cuda można oglądać, dziękuję za relację! :) szkoda,że ludzie, bezmyślnie, dla super ujęcia na fb zapewne....ech całuski!

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie imponująco to wygląda...
    Szkoda, że tak daleko mieszkam od Szczecina. Może kiedyś tam dotrę.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiziałam wczoraj ta informacje ale nie mysłałąm, że mieszkasz własnie tam...piekny widok, niczym lawenda w Prowansji:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale cuda!Dlaczego Szczecin jest tak daleko?

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak w raju po prostu!!!
    uściski i słonecznego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niesamowity widok! Przecudne! Pozdrawiam i miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. coś pięknego!!!!! wspaniała inicjatywa!!!! miłego weekendu!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajna inicjatywa. Szkoda, że w Poznaniu takiej nie ma. Nawet jeśli mieliby to zrobić mieszkańcy to z pewnością znaleźli się by tacy, którym zależało by na tym, żeby Poznań wyglądał lepiej. Musze powiedzieć, że u nas z tym jest bardzo duży problem. Ulice są bardzo brudne, i coraz mnie turystów przyjeżdża do Poznania.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie wyglądają krokusy.Kolorowy dywan.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam krokusy. Dla mnie są one takim symbolem nowego życia, ożywienia... Pięknie! ♥ Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kurczę, a byłaby okazja odwiedzić Szczecin i zobaczyć tę piękne kwiaty, ale nie wyszło. Ubolewam nad ty strasznie, ale może kiedyś się uda. Przy kompletnie innej okazji?
    Świetnie to wygląda, naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają niesamowicie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda to przepięknie! :)) Uwielbiam wiosnę :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Mmm ciekawe czy tam piękne pachnie. Bo wygląda to szałowo.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniałe kadry, uwielbiam kwiaty, kiedyś na wiosnę pojadę do Ciebie i zachwycę się na żywo tymi pięknościami, szkoda, że ludzie tej natury nie potrafią docenić i ją niszczą.Ja bym im mandaty wlepiała ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowne zdjęcia :).

    Super inicjatywa, a efekt wart pracy :).

    Zdjęcie z krokusami i drzewami z prawej, to mój numer jeden :).

    My mieliśmy jednego krokusa pod balkonem. Jakaś samosiejka :).

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękny krokusowy dywan. Zachwyca na każdym kroku, szkoda... że ludzie są tak perfidni i to niszczą. Brak słów :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdjęcia zapierają dech w piersiach! Piękne! I zdjęcia, i krokusy!

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękny pomysł. Miło by było, gdyby ludzie w innych miastach i miasteczkach zrobili choć w małym stopniu coś tak pieknego

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam krokusy, a takie morze kwiatów to coś wspaniałego!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. jeju, ale piękne! w mojej okolicy też są krokusy, ale duuuużo mniej!
    szkoda tylko, że ludzie ich nie poszanowali :(

    OdpowiedzUsuń
  29. O mój Boziuuu, jak to pięknie wygląda !!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. ojej to wygląda jak z bajki, albo w jakimś disney landzie ;) pięknie, aż miło się patrzy

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie wiosennie i zachwycająco:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudownie prezentują się te krokusy!!!!!!! Szkoda, że ludzie są - jacy są ...

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak piknie! w tym roku byłam Tatrach właśnie w czasie, kiedy zakwitły krokusy. Jakie to miłe mieć takie kwiaty w środku miasta, w drodze do pracy, czy na zakupy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne kwiaty i jeszcze piękniejsze zdjęcia ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger