Porywy serca

Motyw serca jest mi wyjątkowo bliski
i towarzyszy na co dzień.
Smutna rodzinna historia 
i niedyspozycja zdrowotna 
powodują, że moje serce bije 
w szczególny sposób. 
Z okazji jutrzejszego święta 
postanowiłam podzielić się z Wami 
moją fotograficzną interpretacją tematu
 i refleksjami.
 
 
 







 Z Walentynkami i motywem serca mam 
dwa wyraźne skojarzenia.
Kiedy byłam nastolatką 
pochłaniałam pasjami powieści historyczne.
Wiktor Hugo, Dickens, Dumas ojciec i syn,
nasz Kraszewski czy Walter  Scott to moi ulubieni pisarze.
W jednej z powieści Waltera Scotta przeczytałam o anglosaskim zwyczaju  związanym z Dniem Świętego Walentego.
Młodzieniec, który chciał ujawnić swoje uczucia 
i poważne zamiary,
obdarowywał ukochaną rękawiczkami. 
Jeśli te zostały przyjęte, oznaczało to,
 że uczucie było odwzajemnione.
Gestem okazywano, to co 
nie mogło zostać powiedziane.
Piękne, prawda?

 Drugie skojarzenie jest muzyczne.
To Grzegorz Turnau i jego wykonanie
piosenki pochodzącej 
z Kabaretu Starszych Panów:
"Moja dziewuszka nie ma serduszka".
Nie znalazłam przyjaznej wersji 
tego wykonania w necie, 
ale zachęcam do posłuchania oryginalnej wersji, 
w wykonaniu
Wiesława Gajosa.

 Jeśli chodzi o Grzegorza Turnaua
to moja fascynacja nim jest nieustająca.
To wspaniały artysta z prawdziwego zdarzenia 
i do tego bardzo skromny człowiek z wielkim sercem.







Miałam przyjemność kilka razy 
być na jego koncercie, 
a nawet osobiście uścisnąć się z artystą 
i zrobić sobie wspólne zdjęcie.
Zawsze z ciekawością śledzę
 jego artystyczne poczynania. 
A na Brackiej na prawdę pada deszcz,
przekonałam się o tym osobiście
podczas pobytu w Krakowie.
Uwielbiam!





Jeśli o sercu mowa, 
to jest okazja, żeby wspomnieć o darach serca.
Tak się składa, że w okolicy Walentynek
obchodzę święto swoich urodzin.
Z tej okazji, a także tak zupełnie bez niej,
z prostej potrzeby serca otrzymałam od Was
podarunki, za które chciałabym
serdecznie i mocno podziękować:



która zawsze o mnie pamięta i rozczula mnie nieustająco.







 która po raz kolejny, 
podarowała mi cudny wiktoriański album 
i księgę adresową
oraz własnoręcznie uszyte serduszko



 

naszej wspaniałej poetce,
 która jest moją zodiakalną siostrą
(urodziłyśmy się tego samego dnia i miesiąca).



 





która wyczuwa moje nastroje
i zna upodobania,
wspólne zresztą.




oraz 
u której wygrałam candy.



 

Dziewczyny, jesteście
wspaniałe. 
 Dziękuję Wam z głębi mojego serca.


Uroczego świętowania życzę
 Wam wszystkim
lub po prostu cudownej niedzieli.



 



 

39 komentarzy:

  1. U Ciebie dzisiaj bardzo serduszkowo , ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hollywood kochana, nie należę do osób, które pamiętają o rocznicach, ale serdeczne życzenia Ci składam z okazji, podziwiam prezenty i jestem zachwycona Twoim serduchem.
    Od grudnia postrzegam serce jako organ podlegający chorobom, a nie tę część nas, która odpowiada za uczucia. Tym bardziej udanych Walentynek życzę. Serdeczności moc zostawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj takie niewinne, takie ładne i wdzięczne, a potrafi sprawić wiele kłopotów. Dziękuję za życzenia.

      Usuń
  3. Mój iPad zrobił z Holly Hollywood, sorry, ciągle tak mam, że za szybko publikuję komentarze.:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Holly, cudowny wpis!!! Jesteś romantyczką na maksa! Ja jestem wychowana na Grechucie (jak byłam w liceum mąż zabrał mnie na randkę na jego koncert, miałam to szczęście usłyszeć go na żywo, do dzisiaj jak słyszę Grechutę to mam ciarki), Stare dobre małżeństwo, Renata Przemyk. Turnała też lubię , ma taki uspokajający głos :)))) wpadnę do ciebie jutro na kawkę :)))) miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bardzo żałuję, że jesteś tak daleko i ta kawka będzie tylko wirtualna. Mamy wiele wspólnego ze sobą i za każdym razem sobie to uzmysławiam. Całuję Cię mocno.

      Usuń
    2. Sto lat ,sto lat niech żyje nam!!!!! I jeszcze więcej!!!! Droga Holly , życzę ci jednego abyś się nie zmieniała, jesteś kolorowym motylem, tęczą na niebie ,błękitnym niebem!!!! Za to zmieniaj swoje wnętrza domowe, pokazuj nam swoje dzieła i dalej opowiadaj o sobie. Miło się ciebie odwiedza i bardzo się cieszę że cię poznałam !!!! Dziękuję za kawkę, torcik był pyszny;))))) do następnego razu

      Usuń
  5. Jak tu serduszkowo! Super prace, a tak poza tym, to bardzo podziwiam postać Grzegorza Turnau. Wspaniały człowiek. Pozdrawiam i zapraszam do udziału w zabawie na moim blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię go najbardziej w kategorii muzyków.

      Usuń
  6. Spieszę więc i ja z serdecznymi urodzinowymi życzeniami. Niech miłość i ciepło bliskich towarzyszą Ci w każdej chwili, podkreślając radość tych dobrych i łagodząc smutki gorszych.
    Podzielam zachwyt twórczością Grzegorza Turnaua. Jest mi szczególnie bliski, bo niejako razem rozpoczynaliśmy swoją drogę - On w Piwnicy pod Baranami, ja w Krakowie. Już na zawsze jego "Znów wędrujemy" będzie mi się kojarzyło z moim przyjazdem tutaj na studia.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne wspomnienia i skojarzenia. Cieszę się, że mogłam je wywołać u Ciebie.

      Usuń
  7. Oby Twoje serduszko zawsze funkcjonowało jak trzeba !!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana wszystkiego najlepszego z okazji urodzin:-) Dużo miłości i uśmiechu na codzień - to z okazji Walentynek i urodzin:-)
    Grzegorza Turnaua też bardzo lubię...mam wielką słabość do jego "Bombonierki", którą śpiewa w duecie z Basią Stępniak-Wilk. Ta słabość do bombonierki jest również dosłowna:-)
    Słodkiej niedzieli życzę:-)
    P.S.
    Bardzo dziękuję za niespodziankę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam "Cichosza", bo ten stan jest mi najbliższy :-)

      Usuń
  9. Samych wspaniałych chwil z okazji urodzin:))
    Też jestem miłośniczką pana Grzegorza:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i już widzę jak mi wirtualnie przesyłasz swoją piękną haftowaną różyczkę :-)

      Usuń
  10. Kochana - wiem, że urodziny masz jutro, ale co szkodzi urządzić wigilię święta Twoich urodzin :)) Życzę Ci wiele, wiele radości, szczęścia i miłości pod każdą postacią i w każdej ilości :)) Niech Twoje życie, niezależnie jak się potoczy będzie szczęśliwie i daje Ci pełnię spełnia :))

    Uściski wielkie :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziula, dziękuję! Przynajmniej mi na duszy lekko od Waszych życzeń, bo Walentynki spędzam sama - chłop na wyjeździe :-)

      Usuń
  11. SErdeczności urodzinowe Holly i 100 lat dla Twego serduszka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tyle to ja bym nie chciała, ale jeszcze trochę to i owszem :-)

      Usuń
  12. Kochana, z całego serca życzę Ci wszystkiego co najlepsze. Zdrowia, radości, uśmiechu na twarzy kazdego dnia i szcześcia.
    ściskam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Droga Holly, ileż masz tu bratnich dusz ! A może serduszek?:)Niech Ci zdrowie dobrze służy a życie daje powody do uśmiechów!

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana piękny wpis, znam piosenki Turnaua, kiedyś często go słuchałam, teraz lubię posłuchać Czesława Mozila.U mnie też serduszkowo, zapraszam :-) Moc uścisków :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Holly wspaniałych chwil, pełnych radości i ogrom szczęścia na codzień oraz spełnienia najskrytszych marzeń.Najlepszego!!Buziaki :-*

      Usuń
  15. Ach jak walentynkowo i prezentowo u Ciebie:) Same śliczności! Przyjmij najserdeczniejsze życzenia urodzinowe!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Życzę - żeby szczęście, pozytywne emocje i radość życia - nigdy Cię nie opuszczały:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszę się, ze zostałaś hojnie obdarowana. W dzisiejsze święto życzę Ci szczęścia, spełnienia tego, co nosisz w sercu, dobrego rozwiązania trudnych spraw i wszystkiego, co dobre i piękne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny post pod znakiem serca. Cenię twórczość Grzegorza Turnaua. Wszystkiego dobrego Ci życzę dużo zdrówka, miłości, szczęścia, spełnienia marzeń :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ślicznie to ujęłaś i ukazałaś ten dzień w inny sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. O tak, Turnau to klasa od lat, bez komercji, bez zmian. Pięknie nam opowiedziałaś o sercu. Jeszcze raz Holly wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Post, który stał się piękną opowieścią!

    OdpowiedzUsuń
  22. Holly, spóźnione ale bardzo szczere życzenia z urodzin :) Spełnienia najskrytszych marzeń :* Grzegorza Turnau ... czy można go nie kochać ?;)
    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
  23. Najlepsze życzenia urodzinowe, Kochana! Wspaniałe prezenty dostałaś i zrobiłaś piękne serduszko :) Ja tam jakoś nie przepadam za walentynkami... Ale Turnaua lubię :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  24. Holly, ale z Ciebie romantyczka. Cudownie u Ciebie, tak serduszkowo. Aż sobie powzdychałam. Ahhhh. Pozdrawiam cieplutko i serdecznie zapraszam do siebie Kaśka z http://nostalgicznyzakatek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ach podobają mi się Twoje skojarzenia z Walentynkami :)
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :*

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratuluje wygranego Candy!
    Ja miałam z sisotrą bardzo starą kasetę pana Grzegorza - i ją tak męczyłyśmy że testy znałyśmy na pamięć... :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ja jestem z 11 lutego i wiem ,że wodniczki to romantyczne kobiety z głową w obłokach i jak gdyby nie z tego świata:)
    A Grzesia nie da się nie lubić :):)

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger