To będą bajkowe święta

Co roku, w okresie świątecznym sięgam 
po "Opowieść wigilijną " Dickensa.
Ta książka, jak żadna inna kojarzy mi się ze świętami.
Zawsze jest dla mnie źródłem refleksji, wzruszenia i poszukiwania tego, co w świątecznym czasie jest najważniejsze.
A że mądre książki zawierają treści 
uniwersalne i ponadczasowe, 
lektura ta pomaga żyć dobrze na co dzień.
Polecam ją bardzo Wam i Waszym dzieciom.
To dobra chwila, żeby poznać te historię, jeśli jej jeszcze nie znacie.
Druga opowieść, która kojarzy mi się ze świąteczną magią, 
to pozycja dla najmłodszych. 
Ale któż z nas nie był dzieckiem i nie poznał
Dziadka do Orzechów?







(Zdjęcia zostały zrobione z ilustracji do książki: " Opowieść o Dziadku do Orzechów i Królu Myszy" Ernsta Hoffmanna. Oficyna Wydawnicza Poznań).



Każdy dorosły  w okresie świąt staje się na powrót dzieckiem, 
stąd zamarzyły mi się bajkowe dekoracje.





 



Na giełdzie staroci wygrzebałam śliczny talerzyk i do tego kosztował całe 4 złote.





 A konik na biegunach jest już klasyką dekoracji wnętrz
 i to nie tylko świątecznych.





Za taką choineczką rozglądałam się już dawno
 i nieoczekiwanie na zamkowym kiermaszu bożonarodzeniowym 
w moim mieście, trafiłam to cudo.





 A ten słodki obrazek 
przeleżał swoje w zbiorach z zeszłego roku.


Myślę, że to udany sposób na świąteczne dekoracje.
Na to, żeby na chwilę znów stać się dzieckiem,
 odnaleźć w sobie niewinną radość i poczuć, że ten czas jest wyjątkowy i magiczny.
I na to, żeby przywołać do siebie dowód na to,
 że cuda się zdarzają.
Choćby te maleńkie i nieoczywiste.
Że są dobrzy ludzie i dobre uczynki,
 którzy sprawiają innym ogromną radość.


 
Nasza wspaniała Madzia z bloga
http://mmszczescia.blogspot.com/
sprawiła mi po raz kolejny niespodziankę.



I nie chodzi o to,
że podarowała mi materialną rzecz.
 




Obdarowała mnie czymś bezcennym.
Poświęciła mi swoją uwagę,
 odczytała między wierszami moje malutkie pragnienie
 i spełniła je bezinteresownie.
To nie jest dla mnie,
 poobijanej życiowo osoby,
tak częste i oczywiste.

Madziu, jesteś moim
Dobrym Duchem Tegorocznych Świąt.
Dziękuję.




























38 komentarzy:

  1. Radość dziecka jest najpiękniejsza.
    A " Dziadka do orzechów" z czasów dzieciństwa też przechowuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I obyśmy tej radości doświadczyli i my dorośli. To będą dobre święta.

      Usuń
  2. Anioły są w śród nas : ) Piękne dekoracje, szczególnie te figurki pod kloszami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zapomniałam, że mam przecież jeszcze piękną anielicę :-)

      Usuń
  3. Aż mnie zatkało :) Dziękuję Ci kochana Holly za tak piękne słowa skierowane do mojej skromnej osóbki :) Cieszę się, że mogłam sprawić Ci radość. Wspomnij o mnie, kiedy będziesz pić herbatkę, a kubeczek będzie stał na podkładce :)
    Ściskam Cię mocno :)
    Twój duch :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę Cię wspominać nie tylko przy herbatce. Całe święta będziesz mi towarzyszyć Dobry Duchu :-)

      Usuń
    2. A co do książek, to wstyd się przyznać, ale nie czytałam ani jednej ani drugiej (choć wiem o co w nich chodzi) :) Dla mnie lekturą obowiązkową na każde święta - do liceum chyba były "Dzieci z Bullerbyn". Dwa lata temu sprawiłam sobie taki prezent na święta i kupiłam sobie takie wydanie, jakie miałam w dzieciństwie :)

      Usuń
    3. A wiesz, że ja Bullerbyn nie bardzo pamiętam. Też wiem mniej więcej o co chodzi, ale bez szczegółów. Czytałam niedawno biografię Astrid i tam bardzo dużo było mowy o jej dzieciństwie, które opisała właśnie w tej książce. Koniecznie muszę odświeżyć sobie tę lekturę.

      Usuń
  4. Piękne dekoracje,iście bajkowe.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i za to, że do mnie zaglądasz :-)

      Usuń
  5. Cudowna choinka Holly i ten talerzyk za całe 4 złote:))) Bardzo dziękuję za przypomnienie o bardzo wartościowych książkach:) Podoba mi się to, co napisałaś, szczerze i z wrodzoną wrażliwością:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana. Ty zawsze dotkniesz sedna sprawy i wyczytasz między wierszami :-)

      Usuń
  6. Masz rację Holly:) W tym własnie czasie wszyscy jesteśmy dziecmi...
    Uwielbiam oglądać swiąteczne bajki, filmy, czytać książki z dziećmi:)
    Piękne dekoracje:)
    Cudownych, bajkowych i pełnych miłości Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie, że tak spędzasz czas. To buduje wspomnienia i więzi na przyszłość. Magicznych Świąt Tobie również życzę Natka.

      Usuń
  7. Opowieść Wigilijną mam przerobioną i po polsku i po angielsku. Kilka razy też z koleżanką w szkolnym teatrzyku ją po angielsku wystawiałyśmy. Dzieciaki miały dużo frajdy przygotowując przedstawienie. Uwielbiam tę opowieść:-)
    Piękny świąteczny klimat zagościł nie tylko w Twoim domu, ale i w sercu:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że aż tak tę lekturę przerobiłaś i że się podoba wielu osobom. Według mnie to bardzo wartościowa książka. W ogóle twórczość Dickensa to jedna wielka mądrość.

      Usuń
  8. Prawda i tylko prawda! :)
    Wesołych świat Holly :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne są Twoje dekoracje, jak to dobrze umieć dostrzec w sobie dziecko i przenieść się marzeniami w dawny czas.
    Serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby każdy z nas zachował w sobie trochę z dziecka, bo życie wydaje się wtedy radośniejsze i piękniejsze.

      Usuń
  10. Opowieść Wigilijną z moją rodzinką zaliczamy każdego roku. Czytaliśmy i oglądaliśmy już rożne możliwe wersje a wczoraj byliśmy w teatrze aby po raz pierwszy zobaczyć tę opowieść na scenie. Przedstawienie było super bo mieliśmy okazje potańczyć razem z aktorami, pośpiewać kolędy i wczuć się w ten dickensowski klimat osobiście. Dziadka do orzechów też uwielbiam.
    Twoje dekoracje Holly w stylu vintage są śliczne, takie ozdoby w starym stylu najlepiej do mnie trafiają i nastrajają świątecznie :) Serdeczności !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak pięknie spędziłaś czas. Cieszę się, że też należysz do miłośniczek tej opowieści. A Twoje komplementy moich dekoracji to dla mnie ogromna radość.

      Usuń
  11. Masz rację... Poczuć się jak dziecko to tak jakby cofnąć się w czasie- w końcu czasy naszego dzieciństwa to coś, co wdpominamy z radością, a okres świąteczny tym bardziej. Och, jak się stedy czekało, cieszyło każdą drobnostką!!! A wiesz, że tu gdzie mieszkam takie dziadki do orzechów są bardzo popularne, są w każdym rozmiarze, nawet wielkości człowieka :-) chyba sobie taki sprawię na pamiątkę, mały oczywiście:-) uściski!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pieknie zestawilas ilustracje i dekoracje.
    Opowiesc wigilijna, zawsze mnie wzrusza.
    Dziadek do orzechow, wisi na choince.
    Myslimy jeszcze zwykle o Dziewczynce z zapalkami. I bardzo nam wstyd i smutno, ze niektorzy naprawde gloduja i marzna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Znam obie lektury i chętnie do nich wracam, a dzieckiem być lubi chyba każdy z nas tylko niektórzy się tego niepotrzebnie wstydzą. Piękne ozdoby zawitały w Twoim domu, a Magdę podziwiam i zazdroszczę takiej blogowej koleżanki. Wesołych i radosnych świąt Holly :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam szczerze ,że książki które wymieniłaś w dzieciństwie mnie przerażały-ale może byłam za młoda na ich odkrycie ;-) Choinka z piórek jest boska <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam książki o Bożym Narodzeniu. Swojej Córci zamierzam w tym roku pierwszy raz przeczytać "W noc wigilijną". Na "Dziadka do orzechów" i na Dickensa przyjdzie jeszcze czas. Od lat marzę o takim dziadku-figurce. Liczę na to, że znajdę go jeszcze w tym roku :) Jadę na święta do Mamy i jestem przekonana, że gdzieś tam, na sklepowej półce czeka na mnie taki przystojniak w czerwonym mundurze.
    Pozdrawiam Cię cieplutko i życzę Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  16. Żeby tak spadł śnieg .... to by dopiero były bajkowe święta, ale za oknem raczej Wielkanoc ....
    Zdrowych, spokojnych , rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałabym życzyć ci, aby te, jak i każde kolejne święta były najpiękniejsze. Aby panował u ciebie klimat przepełniony miłością i życzliwością. Najważniejsze abyście wy i wasze rodziny były bezpieczne i zdrowe, a jeśli do tego zaowocuje w pieniądze tym lepiej :). Spełnienia najskrytszych marzeń i tych nieskrywanych oraz jak najwięcej prostych ścieżek w życiu. Nikola z Pastelowego domku :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja również bardzo lubię wracać do baśni zwłaszcza Andersena. Opowieść wigilią Dickensa uwielbiam :) Masz pięknie dekoracje, kolekcja dziadków do orzechów jest zachwycająca.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  19. "Dziadek do Orzechów" z cudownymi ilustracjami Jana Marcina Szancera to książka mojego dzieciństwa! :-) I nadal mnie zachwyca! Takie drobiazgi sprawiają, że Święta stają się czasem magii i powrotu do przeszłości, kiedy wierzyło się w baśnie. Życzę cudownych Świąt! :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Holly, to na pewno będą bajkowe święta!!!!!życzę ci tego bardzo , ściskam cie mocno (oddychasz jeszcze?) masz racje,takie ozdoby są najpiękniejsze na świecie!!!!!! buziaki a 29 jeszcze raz cie uściskam:))))))

    OdpowiedzUsuń
  21. Piekne słowa, przypomniałaś mi o ukochanych baśniach Andersena... I o pewnej starej książce z moimi inicjałami, rozdartymi kartkami i rozlazłą okładką... :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne dekoracje. Mam słabość do tych dziadków do orzechów :)
    Pozdrawiam cieplutko, Marta

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowne przemyślenia i wspaniałe dekoracje, dziadki są urocze.Talerzyk bajeczny!Może się powtarzam, ale życzę Ci cudownych, niespiesznych i magicznych świąt, z radością dziecka i wyczekiwanymi prezentami, z rodzinnymi pogaduszkami, z czułymi uczuciami i gestami.Magicznych, niepowtarzalnych świąt Holly :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Holly,życzę Ci czarodziejskich, magicznych Świąt!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję za życzenia i tobie również życzę spokojnych i radosnych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  26. Droga Holly, życzę Tobie i Twoim bliskim wspaniałych, zdrowych i rodzinnych Świąt. :-) Ania

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger