Przedświąteczne tik - tak, tik -tak ...

Na blogach Wasza aktywność już osłabła.
Nic dziwnego, to przecież ostatnie godziny
przed najbardziej wyczekiwanym dniem w roku.
Zapewne trwają, u większości z Was
 jeszcze gorączkowe przygotowania.
No chyba, że ktoś wybiera się na tzw. "gotowe".
Jakie piękne to były czasy, kiedy miałam spokojną chwilę na pomalowanie paznokci, staranne zapakowanie prezentów.
Uściśnijcie jutro mocno swoje Mamy,
bo to one są filarem rodziny i tradycji. 
Kiedy ich zabraknie, zmienia się wszystko.

U mnie przygotowania dobiegają szczęśliwego końca.
Zostały czynności do wykonania na ostatnią chwilę.
Pierogi już dawno w zamrażarce, tak samo gołąbki. 
W tym roku wykonałam 
kulinarny eksperyment - gołąbki z dorszem, kaszą jęczmienną,
 zawijane w kapustę włoską, okraszone sosem grzybowym.
Pychota. 
Druga nowość to  arabskie ciasteczka 
zwane "mamoul"  
z nadzieniem z pistacji połączonych
 z wodą różaną.
Równie udany eksperyment.
Słodycze powędrowały do moich ukochanych koleżanek z pracy, 
jako prezenty wraz z pudełeczkami.



   



A że nie wyobrażam sobie świąt bez pierniczków, 
bo robię je tylko raz w roku, 
to nie mogłam sobie odmówić ich wypieku, choć północ zastała mnie przy ich dekorowaniu.



Od dwóch lat moją najbardziej ulubioną dekoracją, 
a do tego pyszną,
 jest posypka z pistacji posiekanych z żurawiną.




W kuchni czekają na mnie jeszcze do przyrządzenia grzybki.
Najwspanialszy wigilijny smakołyk z mojego domu rodzinnego, który znikał z talerza w drodze z kuchni do świątecznego stołu.
Mowa o panierowanych w tartej bułce kapeluszach grzybów.


Pora więc na życzenia.
Kochane Moje,
życzę Wam radości, miłości, zdrowia
na ten świąteczny czas.
I nie tylko.
Reszta się jakoś sama zorganizuje.


















 

21 komentarzy:

  1. Pięknie dziękuję za życzenia. I Tobie posyłam moc serdeczności.
    A te gołąbki mnie intrygują. Jak znajdziesz czas po świętach, podaj proszę w kwestii dotyczącej dorsza. Ja mięsne robię z kaszą, zawsze i zapiekam oczywiście, żadne tam duszenie na gazie!Piękne prezenty przygotowałaś koleżankom!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana smakowicie u Ciebie i pięknie, te kartki są niepowtarzalne.Życzę Ci w te święta dużo radości, szczęścia i miłości oraz pięknych chwil spędzonych w gronie najbliższych.Niech te święta magiczne, wymarzone, niech przyniosą wspomnienia z dzieciństwa i wzruszą Twoje serce, by na zawsze je zapamiętać :-) Ściskam świątecznie :-***

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne świąteczne akcenty u Ciebie. Wesołych Świąt:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wesołych Świąt kochana , spełnienia marzeń, realizacji wielkich projektów i dużo siły by ze wszystkim zdążyć na czas:) Pozdrawiam Emila

    OdpowiedzUsuń
  5. Gołąbki na święta? To danie nigdy u nas na święta nie gościło, cóż jak Polska długa i szeroka tyle różnych tradycji:-)
    Pierniczki piękne, ciekawa jestem bardzo tych arabskich ciasteczek...Twoje koleżanki z pracy to szczęściary:-)
    Ja w tym roku mam szczęście bo właśnie na to "gotowe" się wybieramy, ale pewne rzeczy i tak zrobić trzeba.
    Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i całej Twojej rodziny:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż się łzy w oku zakręciły, a kilka spłynęło.... uścisnę jutro moją Mamę.
    Gołąbki u nas też goszczą ale na drugi dzień. Kiedyś próbowałam tych arabskich ciasteczek;) Kartki prześliczne z najpiękniejszymi życzeniami w środku.
    Pięknych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczności również ode mnie dla Twojej Mamy. Cudnie, że tak o niej myślisz. Ściskam.

      Usuń
  7. Na zbliżające się Święta
    pragniemy złożyć życzenia
    przeżywania Bożego
    Narodzenia w zdrowiu, radości
    i ciepłej rodzinnej atmosferze.
    Kolejny zaś rok niech będzie
    czasem pokoju oraz realizacji
    osobistych zamierzeń.

    OdpowiedzUsuń
  8. Holly, życzenia są piękne, cieple ,słodkie które płyną z tych pięknych zdjęć!!!! ściskam i całuję mocno życząc ci również wspaniałych świąt!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję :) i również życzę Radosnych Świąt oraz sukcesów i pomyślności w nadchodzącym Nowym Roku 2016 :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kuszące przysmaki i bardzo piękne świąteczne kartki - zdaje się, że z nimi można już zacząć świętowanie. Droga Holly! Oby te Święta były wcieleniem ideału Bożego Narodzenia! Pozdrawiam bardzo gorąco! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie piekne karteczki)
    U mnie wszystko gotowe, recznie robione:)
    Tylko podgrzac, podgotowac.
    Sliczne skrzyneczki slodkie)

    Radosnych Swiat !!

    ps. O Mamach-slowa prawdziwe)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana, cudownych, pełnych miłości i spokoju Świąt Bożego Narodzenia:)
    ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. Te ciasteczka wyglądają niezwykle smakowicie :-)Ja mam tylko jeden dzień wolny przez święta-więc są wyjątkowo krótkie..Fantastycznych świąt kochana!

    OdpowiedzUsuń
  14. Z okazji świąt Bożego Narodzenia życzę
    dużo zdrowia, radości z dnia codziennego,
    awansu w życiu zawodowym oraz powodzenia w życiu prywatnym
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj tak. Teraz jest wielkie zamieszanie! A tak przy okazji to dziękuję za życzenia i wzajemnie. Ciepła, radości, szczęścia i wszystkiego czego zapragniesz na ten czas. Pozdrawiam i zachęcam do wzięcia udziału w plebiscycie na Podróż Roku na moim blogu! :) :)
    P.S. Masz fantastycznego bloga. Obserwuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pogodnych, Radosnych, pełnych Miłości i Radości Świąt!!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  17. Radosnego świętowania życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Niesamowicie inspirujące potrawy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Radosnych Świąt, niech magia trwa przez cały rok....
    Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudnie świątecznie u Ciebie na blogu... Tak ciepło ... Życzę w sercu takiej pogody, spokoju i ciepła , ktore pomogą przetrwać najtrudniejsze chwile... Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger