Plitwickie Jeziora - szmaragdy Chorwacji

Na terenie Chorwacji, 
niedaleko granicy z Bośnią i Hercegowiną, znajduje się szmaragdowa kraina jezior i wodospadów -
- Park Narodowy Jezior Plitwickich.
Wpisany na listę światowego dziedzictwa Unesco w pełni zasługuje na miano skarbu obecnie chorwackiej Krajiny.
Park można zwiedzać pokonując kilkanaście tras,w czasie wedrówek trwających od dwóch do ośmiu godzin. To daje obraz jak rozległy jest to teren. 
Ja zabieram Was w trasę trzygodzinną.

Po wejściu na teren parku, poza tablicą informacyjną jeszcze nic nie zwiastuje, tego co za chwilę ukaże się spragnionym oczom.
Kilkanaście metrów do pokonania i z niepozornej, zadrzewionej, kamienistej ścieżki rozpościera się widok zapierający dech w piersiach.




Podziwiając takie widoki zmierzam krętą ścieżką w dół, żeby znaleźć się na tych mostkach w kształcie serpentyn, widocznych z góry




i dotknąć tej szmaragdowej wody.



Tymczasem, przed oczami rozpościera się jedna panorama piękniejsza od drugiej.










Po drodze udaje się dostrzec wyjątkowe okazy fauny - czarne motyle


i ryby,



których jest tu zatrzęsienie.


Na terenie parku jest całkowity ich zakaz odławiania, więc mnożą się i mnożą.

Wędrując wśród takich okazów, docieram do przystani, gdzie w dalszą wędrówkę zabierze mnie mały stateczek, podobny do chińskiej dżonki.


Oczom okazują się kolejne piękne widoki i ogromna przestrzeń. Właściwie to nie wiadomo, w którą stronę obrócić głowę, tak jest tu bajecznie.




Tutaj można romantycznie spędzić czas i spotkać miłych ludzi.


 Kolejny etap trasy to wspięcie się na górę po to, żeby zejść na dół śliskimi, krętymi schodami ukrytymi w jaskini.




I kolejna wędrówka drewnianymi pomostami 


po to, żeby podziwiać takie widoki.






W drodze powrotnej ostatnie spojrzenie na panoramę pozwala zachować te widoki na długo w sercu i w pamięci.




Podobała się Wam wycieczka po szmaragdowej Krajine?

44 komentarze:

  1. Jeziora Plitwickie to jedno z moich turystycznych marzeń:-)
    Cudne miejsce, dzięki za to, że mogłam się tam przez chwilę znaleźć:-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę, bardzo mi przyjemnie było wspominać w miłym towarzystwie :-)

      Usuń
  2. Pięknie to mało powiedziane , cudownie .... piękne widoki, zapieraja dech normalnie i ta woda jaki kolor uhmmm zazdroszczę :) Dzięki że sie z nami dzielisz takimi cudownościami :) A jednocześnie rozpalasz w sercu chęć podróży :) Piękne wspomnienia, będziesz miała co wnukom na starość opowiadać :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podobało się Tobie. Do podróży zachęcam, bo to bardzo wzbogaca i na żadne pieniądze tego się nie da przeliczyć. No i , jest co wnukom opowiadać :-)

      Usuń
  3. Marzę żeby tam pojechać. Zakochałam się w Chorwacji!! Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś tam pojadę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, że mamy wspólną fascynację.

      Usuń
  4. Dziękuję Holly za wspaniałą wędrówkę po... raju :) Serce mi zamarło z zachwytu - przepiękne miejsca!
    Kiedyś usłyszałam słowa: "czym się karmisz, tym żyjesz". Karmiąc się takim pięknem niewątpliwie żyje się także piękniej. Dlatego jeszcze raz wielkie dzięki za to, że się tym z nami podzieliłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Basieńko, jak zwykle pięknie komentujesz. Na taki spacerek chętnie bym Ciebie zabrała w milczeniu, lub nie. Tyle, że tam ciągle jest pełno turystów.

      Usuń
  5. Pięknie tam jest wybieramy się tam od dwóch lat i jakoś zawsze coś innego wypada ale mam nadzieję ze dojadę:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, bo warto. Życzę Wam serdecznie zrealizowania tych planów.

      Usuń
  6. To jest po prostu raj:) dziękuje za te widoki:)
    słoneczne uściski ślę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnie było zabrać Cię na tę wyprawę. Również przesyłam serdeczności.

      Usuń
  7. Marzy mi się wyjazd do Chorwacji, na zdjęciach prezentuje się pięknie. Dziękuję, ze zabrałaś mnie na wycieczkę po Jeziorach Plitwickich :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To dla mnie ciagle terra incognita..
    Ale niedlugo, niedlugo)

    Piekne zdjecia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż za urokliwe miejsce, aż dech zapiera, te wzgórza, ta woda, ta zieleń, wszystko mi się podoba!Wspaniała wycieczka.Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Widoki magiczne. Jest się czym karmić po sezonie.

      Usuń
  10. To jedne z moich planów,ale ciągle się odwlekają.Utwierdziłaś mnie w przekonaniu,że warto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Życzę Ci zrealizowania planów.

      Usuń
  11. Jest pięknie i cudownie. Marzy mi się wyjazd do Chorwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne miejsce i widoki zapierające dech w piersiach :) ....marzenie kiedyś tam być!
    Pozdrawiam serdecznie, M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam, widziałam, ale i tak się z Tobą przespacerowałam z przyjemnością. To tutaj powstawały zdjęcia do filmu-hitu "Winnetou"
    To, co bardzo mi się kojarzy z tym miejscem w Chorwacji, to domy przystrojone ogromną ilością kwiatów.
    Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, od Ciebie też mogę się czegoś dowiedzieć. Super! W ogrodach i na budynkach pną się cudne kwiaty o ciemnoróżowej barwie. Zapomniałam ich nazwy, ale muszę ją odnaleźć koniecznie, bo mam kolekcję ich zdjęć i je pokażę.

      Usuń
  14. Przepiękny Park Narodowy z cudownymi widokami ! Uwielbiam takie miejsca. W Chorwacji można się zakochać.
    To cudownie, że nam ją troszkę przybliżyłaś z tak pięknej strony.
    Udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podzielasz moje zauroczenie tym regionem.

      Usuń
  15. Piękne. Ja byłam nad jakimiś wodospadem popływać. Kapalismy się ram. Ale nie wiem xzy tez w tym parku.
    Pozdrawiam ciepło.
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, to mógł być wodospad Krka lub Kravica. Ja byłam na tym drugim. W obu można się kąpać.

      Usuń
  16. Jejku jak pięknie :).

    Takie widoki i kolor tej wody ... rewelacja :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barwa jest niesamowita. Mam w moim mieście namiastkę tego cudu, nazywa się Jezioro Szmaragdowe, ale jest tyciuchne w porównaniu do Jezior Plitwickich.

      Usuń
  17. BARDZO podoba , dziękuję za wspaniałą wycieczkę . Nasyciłam oczy, a teraz mam pragnienie doświadczyć tego osobiście :) Serdeczności !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasieńko, masz piękny domek na kółkach, więc w drogę :-)

      Usuń
  18. Jestem absolutnie zachwycona....Co za krajobrazy i atrakcje. Holly, tak bardzo pozytywnie Ci zazdroszczę, że tam byłaś:))) W takich momentach myślę sobie, jak język ludzki jest ubogi...bo nie znajduję słów na określenie mojego zachwytu tym, co pokazałaś. Absolutne PIĘKNO ! Dobrej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda co napisałaś. Też brakuje mi słów, żeby to opisać po raz kolejny. Trzeba zobaczyć koniecznie, a później karmić się wspomnieniami i wzdychać :-)

      Usuń
  19. Trafiłam tutaj przypadkiem i powiem - absolutnie fascynująca wycieczka! Byłam kiedyś w Chorwacji, ale niestety nie obejrzałam tego cudu natury. Dziękuję więc za fotorelację, utwierdziłaś mnie w przekonaniu, że warto tam pojechać. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Polecam każdemu tę wyprawę, bo to jest wyjątkowe miejsce, a i cały region bałkański jest pełen cudnych niespodzianek.

      Usuń
  20. Byłam w tym roku, rzeczywiście jest przepięknie. Bardzo ładne zdjęcia. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Holly, fantastyczne krajobrazy...wyobrażam sobie Twój zachwyt w tych miejscach.....raj na ziemi:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie pokazałaś miejsce, które i ja zwiedzałam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepieknie tam jest jeju te zdjecia aww ❤❤❤ zawsze chcialam tam pojechac niestety njgdy nie wyszlo moze kiedys :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo mi się podoba ta wirtualna wycieczka i chcę ją powtórzyć w realu:) Już kilka razy widziałam zdjęcia z tego miejsca i jestem równie zachwycona jak za pierwszym razem:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo piękne widoki, ładnie to uchwyciłaś na zdjęciach. Z chęcią zobaczyłabym to na własne oczy, podobają mi się takie klimaty. Mam nadzieję, ze kiedyś się uda. :)

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger