Ogród Różany

Jest takie miejsce, gdzie wszyscy kłaniają się królowej kwiatów.
Aby poczuć jej woń, muszą się pochylić, mimowolnie oddając pokłon najpiękniejszej.



"Różanka" - najpiękniejszy ogród w Szczecinie.
Założony przez niemieckich ogrodników w latach 30 ubiegłego wieku, przetrwał historyczne zawirowania, aby odbudowany współcześnie mógł pobudzać wszystkie zmysły odwiedzających.



Można tu podziwiać róże w prawie stu odmianach,




słuchać śpiewu ptaków i obserwować je podczas zabawy,

obejrzeć wystawę,

skryć się w uroczym zakątku,


czy poczytać książkę.

Kto by nie chciał spędzić takich wakacji w mieście?

31 komentarzy:

  1. Niezwykły różany ogród! Piękne róże, ciekawe czy chociaż niektore pachną :-) Fajne zdjęcia!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pachną, pachną, choć nie wszystkie. Według mnie najpiękniejszą woń mają te swojskie,ogrodowe.

      Usuń
  2. Cudowny ogród, szkoda że tak daleko. U mnie w ogrodzie kwitną różyczki w kilku kolorach. Uwielbiam róże żywe i na serwetkach, które używam do decoupagu, a także na papierach scrapowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię ten deseń. Jest uroczy i do decoupage doskonały.

      Usuń
  3. Pięknie jest w "Różance" i pięknie jest u Ciebie. Pozwolisz, będę Twoim gościem, częstym gościem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Holly, będąc u naszej wspólnej znajomej Magdy - przeczytałam Twój komentarz, który mnie zaintrygował - więc poszłam zobaczyć Kto kryje się za słowami :)) I tak "utopiłam" się w różanym ogrodzie i jeszcze powędrowałam to tu - to tam i bardzo mi się spodobało. Co do kolorystyki blogowej czyli bieli - to tęsknię do niej i ją uwielbiam, ale kiedyś nie do przeforsowania w domu z uwagi na M. teraz z uwagi na koszt :)) I tak manewruję w tym co mam - i co lubię - tak właśnie wygląda mój dom. Cieszę się, że do Ciebie trafiłam, ania

      Usuń
    2. Magda, to super dziewczyna. Fajnie, że nas połączyła. Mam te same dylematy i problemy wnętrzarskie. Pstrokato u mnie- żółte ściany, zielone ściany, trudno zrobić fajne zdjęcie. Powolutku coś tam zmieniam. W najbliższym czasie kuchnia jest priorytetem.

      Usuń
  4. Fantastyczne miejsce!! nie miałam pojęcia o jego istnieniu, pewnie za krótko mieszkałam w Szczecinie i zdążyłam poznać miasta, szkoda....ale zapach to tam musi być niesamowity!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, ogród został zrekonstruowany dopiero kilka lat temu. Wcześniej to była lekka dzicz. Dzisiaj to jedno z najpiękniejszych miejsc w mieście. Można tam nawet wziąć ślub.

      Usuń
  5. Co prawda u siebie mam tylko jedna różę, ale uwielbiam je oglądać, na Twoich zdjęciach są piękne. Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Róża to taki kwiat, że broni się w pojedynkę. Warto mieć, bo jest piękna i trwała, przynajmniej na krzewie no i kwitną do późnej jesieni. Pozdrowienia.

      Usuń
  6. Miejsce jak z bajki. Jak tam musi pachnieć! A Różana Czytelnia mnie zachwyciła - super pomysł.
    Byłam kiedyś w Kozłówce - dawnym majątku Zamojskich. Tam też mają różany ogród. Nie tak duży, ale i tak nie mogłam stamtąd odejść. Zapach, kolory... bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. To miejsce ma dla mnie pewną magię. A całkiem niedaleko jest ruchliwa ulica i ludzie gdzieś biegną, samochody gdzieś pędzą...

      Usuń
  7. Cudownie... jak w bajce:) Uwielbiam tak zaczarowane miejsca:)
    pozdrawiam wakacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabrakło tylko słodkości, które Ty prezentujesz na swoich zdjęciach i byłby to już raj. Coś dla ducha i dla ciała.

      Usuń
  8. Uwielbiam róże, żałuję, że w moim miasteczku nie ma takiego ogrodu. W swoim małym ogródku wciąż powiększam swoją kolekcję, ale tyle odmian u mnie się nie zmieści....
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jest pięknie u Ciebie, bo to nam pokazujesz. Każdy ma swój mały kawałek nieba...

      Usuń
  9. O Boże raj dla mnie...DZIĘKUJĘ za ten post, bo dzięki nim poznałam miejsce tak cudownie, chociaż wirtualnie...
    Różana Czytelnia wzbudziła we mnie miłe uczucie...to miejsce to magia jak Zaczarowany Ogród...
    jestem pod ogromnym wrażeniem i wracam, by jeszcze raz pooglądać...
    Buziaki Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wiem, że to wymarzone miejsce dla Ciebie i w Twoim klimacie. Cieszę się, że mogłam sprawić Ci radość.

      Usuń
  10. wspaniały ogród, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różane pozdrowienia również dla Ciebie.

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Tak, o każdej porze roku coś rośnie i kwitnie.

      Usuń
  12. Ależ pięknie. Niesamowity różany raj :)
    Żałuję, ze tak daleko ode mnie, bo z wielką przyjemnością wybrałabym się tam. Wyobrażam sobie jaki cudny zapach rozpościera się wokół :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczne miejsce, można siedzieć tam cały dzień.

      Usuń
  13. Uwielbiam takie miejsca! A kącik czytelniczy - to już wisienka na torcie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że to oryginalne, fajne miejsce.

      Usuń
  14. Uwielbiam róże we wszystkich kolorach i odmianach. Taki ogród to coś dla mnie. Piękne miejsce :)
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wszystkie są w pełnej krasie. Dość długo było zimno, więc nie zdążyły się jeszcze rozwinąć, ale za kilka dni, przy takim upale jak jest, to będą tam bzyczeć roje pszczół i os.

      Usuń
  15. Z ksiazka, och jak przysiadalbym chetnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham róże!!!Ja żeby zobaczyć najcenniejsze okazy jadę do Powsina, tam jest też ogród różany, dosyć pokaźny.Jest cudnie, polecam.

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger