Baltic Tall Ships Regatta 2015

Bujając się na fali patriotyczno-lokalnych uniesień, opisanych w poprzednim poście, miniony weekend spędziłam z żaglami w tle.
Do Szczecina, po raz kolejny zawitały żaglowce, kończące tutaj ściganie się na Bałtyku.
Nie była to na pewno impreza o takim rozmachu, jak ta z 2013 r., ponieważ brały w niej udział jednostki niższej rangi, ale duch pozostał ten sam. 
Błękitne niebo, białe żagle, ciepły wiatr, odrobina egzotyki i dusza się raduje, a duma pierś rozpiera.
Czy ktoś się oprze takiej wizytówce?





Tak wyglądał jeden brzeg rzeki i żaglowce na wyciągniecie ręki.


 





Miałam niepowtarzalną okazję zobaczyć rozwijanie i zwijanie żagli.



A na drugim brzegu rzeki zabawa trwała w najlepsze.



Siedząc na pokładzie widocznego na powyższym zdjęciu statku "Pilots", będącym właściwie statkiem muzeum o nazwie "Bembridge",  bujana falami, pozdrawiana przez przepływające jachty i muskana wiatrem, odpoczywałam oglądając panoramę z drugiej strony rzeki.


W 2017 roku Szczecin będzie gospodarzem finału The Tall Ships Races.
 Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że warto tu zawitać?

25 komentarzy:

  1. Zazdroszczę Ci bardzo tej imprezy. Od zawsze marzyłam o tym by się do Szczecina wybrać na Tall Ship Race i choćby się waliło i paliło w 2017 muszę w końcu się tam wybrać!
    Zdjęcia cudnie oddają atmosferę!
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam. Będzie okazja się spotkać.

      Usuń
  2. przepięknie!! niestety ja mam za daleko ;(( raczej Bieszczady i Zakopane mi po drodze. Zdjęcia zrobione profesjonalnie. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daleko? Dlatego warto się wybrać dla wyjątkowego zdarzenia, bo jest później co wspominać.

      Usuń
  3. Żeglowanie ujawnia tę stronę w nas, która jest ogromnie urokliwa - romantyzm, pragnienie piękna, wolności, przestrzeni, podążania gdzieś daleko, przed siebie, bo to "daleko" kusi i przyciąga nieodparcie. Żagle jak skrzydła u ramion - niosą.
    Piękne. Bardzo piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, Ty to mnie zawsze nastroisz romantycznie-lirycznie .Poetko piękna nasza!

      Usuń
  4. Piękna impreza, piękne żaglowce i piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ależ mnie skomplementowałaś, ale mi też bardzo się te zdjęcia podobają. Była fajna pogoda.

      Usuń
  5. Hmmmm...jak to się stało, że nie obserwowałam tego bloga;/
    Szczecin...byłam tylko jeden raz, przelotem, ale pamiętam, że pomyślałam sobie o odwiedzeniu tego miasta, zagłębieniu się w architekturę i historię.
    Kilka dni temu poznałam fajną dziewczynę, studiowałam we Wrocławiu, tutaj poznała męża, znalazła pracę, pochodzi własnie ze Szczecina, mówiła, że pomimo upływu lat, ona strasznie tęskni za rodzinnym miastem:)
    Fotografie piękne! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja nie wiem :-) Pozdrów moją krajankę a Ciebie zapraszam do zaplanowania sobie wycieczki.

      Usuń
  6. Cudowne żaglówki :) Bardzo fajna impreza. Z przyjemnością zobaczyłabym je z bliska. Może kiedyś się wybiorę do Szczecina, bo jeszcze nie byłam, ale trochę do Szczecina mam ok. 700 km :)
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, co to jest te 700 km. Ja tyle mam w góry, a jeżdżę. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Przepiękne statki!!!
    Robią niesamowite wrażenie:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Postanowiłam zrobić sobie album, żeby utrwalić wspomnienia.

      Usuń
  8. Zachwycające zdjęcia i bardzo, ale to bardzo zachęcająca relacja. Wstyd mi się przyznać, ale w Tym pięknym mieście jeszcze nie była. Pora więc ten wielki błąd nadrobić....Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wielu miejsc jeszcze nie widziałam, ale ...życie przed nami :-)

      Usuń
  9. Wspaniałe statki :) też tak chcę :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam Ciebie serdecznie na następne regaty, albo wcześniej :-)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, muszę je uwiecznić w albumie.

      Usuń
  11. Zaglowce...Marco Polo..ech poplynac w rejs:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ej, hej, gdy wieje wiatr chłopcy, gdy wieje wiatr..."

      Usuń
  12. Jeszcze w Szczecinie mnie nie widzieli :-) Piękne, zachęcające widoki, chyba się skuszę na wycieczkę :-)

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger