Inny

Czuliście się kiedyś INNI ?
Mnie zdarza się to notorycznie. Właściwie towarzyszy mi to uczucie od zawsze, a im jestem starsza, tym bardziej zdaję sobie z tego sprawę. 
Cóż, im więcej doświadczeń nabywamy, tym posiadamy większą wiedzę  o nas samych.
Na czym ta "inność" polega? I tu tkwi paradoks. Im bardziej ja zachowuję się zwyczajnie, zgodnie z zasadami, dobrym wychowaniem, sumieniem i moralnością, ect.,  świat wokół mnie wariuje i stoi w opozycji do mnie.
Ale to ja czuję się jak wariatka, bo nie skaczę nikomu po głowie, nie przeszkadzam żyć, nie hałasuję, nie śmiecę, nie wyśmiewam, nie puszczam głośno muzyki, nie trzaskam drzwiami przed nosem i nie robię wielu, wielu innych paskudnych rzeczy. Po prostu żyję i daję żyć innym. 
Jak powiedział pewien francuski myśliciel ( Alexis de Tocqueville):
"Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka".
Dla mnie to zdanie powinno zostać zapisane jako jedenaste przykazanie.
Ja tego przestrzegam i dlatego jestem ... INNA.

Kiedy trafię na bardzo dobrą książkę, staram się przeczytać wszystko lub co najmniej jeszcze jedną pozycję tego samego autora. Tak było w przypadku "Chłopca w pasiastej piżamie".
Autor - John Boyne napisał również " Lekkie życie Barnaby'ego Brocketa". Znów bohaterem uczynił dziecko, tym razem chłopca, który urodził się z pewną dysfunkcją - nie podlegał prawu grawitacji. Ponownie dziecięcy świat służy jako tło do przedstawienia historii  zabawnej, ale gorzkiej i wzruszającej. 

"Ułomność" głównego bohatera  sprowadza na niego niezasłużone przykre doświadczenia, ale i też czyni go mocniejszym i daję siłę, aby dokonać życiowego wyboru i zadecydować o sobie samym.
Mądra opowieść o tym, jak za pomocą swojej "inności" osiągnąć osobiste szczęście, bez oglądania się na to, co powiedzą inni. Warta polecenia pozycja zarówno dla dziecka, rodzica i każdego myślącego człowieka.



"I kto w ogóle o tym decyduje, że to właśnie on, Barnaby, jest nienormalny? Czy normalne jest wycinanie dziury w plecaku ośmioletniego chłopca, żeby wiatr zaniósł go w nieznane? Czy normalne jest to, że ktoś chce być przez całe życie 
taki n o r m a l n y?".






1 komentarz:

  1. Nie czuj się osamotniona w swoim przypadku, bo i ja jestem "INNA", czasami zastanawiam się, czy ja należę do tego zwariowanego, często niezrozumiałego przeze mnie świata.Tak już jest, że są ludzie i ludziska.Książka zdecydowanie ciekawa, warto ją zgłębić.Fajnie wiedzieć, że są jeszcze na tym świecie normalni ludzie :-)

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger