Must have




Kiedy, jakiś czas temu,  rozpoczęłam moje obserwacje w blogowym świecie, zauważyłam pewne, powtarzające się elementy w stylizacjach wnętrz. Jak to z gustem bywa, jedne zachwyciły mnie od razu, inne mniej lub wcale. W trakcie tej podróży mój gust ewoluował od stylu shabby chic, przez angielski, vintage, rustykalny do skandynawskiego. Jest zrozumiałe, że trudno zdecydować się, kiedy zewsząd bombardowani jesteśmy co rusz nowymi bodźcami. Dla mnie ten etap jest ważny, bo poprzez doświadczanie zdobywamy wiedzę o sobie i swoich upodobaniach. Tak więc podglądając poczynania blogerek piszących o wnętrzach, poczyniłam zakupy, znaleziska i otrzymałam prezenty, adekwatne do stanu zainteresowań w danej chwili. Zaowocowało to zebraniem sporej ilości przedmiotów, które stanowią aktualne dekoracje lub ... co gorsza są poupychane w szafach i czekają na - lepsze czasy.
Z tego, co udało mi się do tej pory zebrać postanowiłam, wg własnej subiektywnej oceny dokonać wyboru przedmiotów użytkowych i dekoracyjnych, stanowiących "must have" miłośniczki stylów, które wymieniłam powyżej. Źródłem rankingu jest mój aktualny stan posiadania. Chciałabym też aktualizować go na bieżąco, w miare pojawiania się nowych pomysłów w moim domu. Pozostawiam więc ów ranking otwarty i na pewno będę do niego wracać. 
Zaczynamy:




I. TACE


Metalowa taca służy mi najczęściej do ekspozycji świec, bo jest bezpieczna i łatwa do czyszczenia z resztek wosku.







Drewniana taca, która powstała z połączenia fascynacji
przecierkami i decoupage.











Drewniana, biała taca pomieszkująca w sypialni i przydatna
 przy kreatywnych pracach.















II. LAMPIONY


Tego modelu nikomu nie trzeba przedstawiać - klasyk.








I jeszcze jeden - klasyk, nr 2.








Uroczy domeczek.









Klatka w stylu shabby.







I ostatni - tegoroczny podarek od Mikołaja.










III. DZBANKI.





Ceramiczny, który uwielbiam traktować jako wazon.




Blaszany, który w sezonie mieszka na balkonie.








Dla miłośniczek skandynawskiego stylu.














Prezent od pewnej miłej Pani Marii -  100 % stylu rustykalnego.

 





Ulubiony - na herbatę.





Ciekawa jestem, jakie kolekcje małe i duże Wy posiadacie w swoich zbiorach.













































6 komentarzy:

  1. Wszystkie te wspaniałości są absolutnie w moim guście! Część z tych skarbów również posiadam .Zachwyciła mnie szara taca,stempelek jest tu ukoronowaniem całości.Też sobie zrobię podobną,a co!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taca pierwotnie była w pomarańczowym kolorze i z naklejką linii lotniczych :-)

      Usuń
  2. lubię takie kolekcje użytkowo-dekoracyjne :)
    u mnie przeważa wiejski-rustykalny styl :)
    ale i podarowane (jak u Ciebie) przedmioty znajdują u mnie swoje zastosowanie...
    najbardziej lubię pordzewiałą emalię, zwykłe gliniane doniczki, drewno, słoiki i butelki z recyklingu ozdobione jedynie sznurkiem albo koronką, które używa jako świeczniki i wazoniki :) ...a zabawa decou pozwala mi na zmianę wystroju w zależności od mojego nastroju ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, muszę następny prezent dla Was poszukać na starociach :-)

      Usuń
  3. Twoja kolekcja dzbanków mnie powaliła - cudne są. Ja zbieram talerzyki, a właściwie podstawki pod filiżanki osamotnione (serce mnie z tego powodu boli) po stłuczonej albo zaginionej filiżance. Tłucze się (nomen omen) taki biedak po świecie sam (albo z czyjąś niezręczną pomocą), to ja lecę i ratuję jak mogę, czyli kupuję i mam :) A potem stawiam na nim moje białe kubeczki, gdy jest oficjalna okazja i łypię złowrogo, by nikt nawet w myślach nie ośmielił się stłuc cudem ocalonego biedaka ;))) A styl w moim domu jest totalnie mój, czyli eklektyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne egzemplarze, ja wczoraj nabyłam dzbanuszek z Ikea, ten biały, który też masz, ale pewnie największy, a są w 3 romiarach.Marzę jeszcze o białej, drewnianej tacy z serduszkami, jak na razie nie mam na nią miejsca, ale już mam ją na mojej liście braków :-)

    OdpowiedzUsuń

Mój Instagram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 world by Holly , Blogger